Przeglądaj wg Autor "Kowalska, Agnieszka"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Identyfikacja strategii konkurencji na przykładzie przedsiębiorstwa Tarbonus Sp. z o.o.(2013-04-20 16:05:58) Kowalska, Agnieszka; Gancarczyk, MartaCelem niniejszej pracy była analiza istoty i metod określania strategii konkurencji oraz identyfikacja strategii konkurencji dla firmy Tarbonus na lata 2013-2015. W pracy wykorzystano metodę studium przypadku, z wykorzystaniem szczegółowych metod jakościowych i ilościowych, takich jak: obserwacja uczestnicząca, wywiad z właścicielem firmy, ankieta wśród klientów firmy i analiza danych wtórnych. Branża szkoleniowa jest mocno rozdrobniona, a firmy w niej działające oferują produkty mało zróżnicowane, co wpływa na stosowanie ceny i jakości jako głównych narzędzi konkurowania w sektorze. Pozycja przedsiębiorstwa Tarbonus jest stabilna lecz mało konkurencyjna. Zaleca się wprowadzenie na lata 2013-2015 strategii koncentracji opartej na dyferencjacji (odróżnianiu się). Polegałaby ona na wykorzystaniu jakości usług, nowości, różnorodności, a także obsłudze i kanałów dystrybucji do walki z konkurencją. W celu realizacji wybranej strategii spółka Tarbonus powinna przede wszystkim zmniejszyć wachlarz oferowanych szkoleń oraz nadać swoim szkoleniom unikatowe cechy. Działania te firma może podjąć wraz z pomocą jednej z wiodących firm na rynku usług szkoleniowych.