Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Kulawiak, Waldemar"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Język reklam telewizyjnych adresowanych do młodych użytkowników telefonii komórkowej Heyah
    (2012-04-12 11:46:29) Kulawiak, Waldemar; Tomalska, Halina
    Problematyka poruszana w niniejszej pracy dotyczy oddziaływania perswazyjnego reklam telewizyjnych na młodzież gimnazjalną. Analiza podejmuje ten wątek perswazyjnego wpływu reklam telewizyjnych, który obejmuje ich aspekt lingwistyczny, szczególnie przemawiający do młodzieży w wieku dojrzewania. Założone w pracy hipotezy testowano na podstawie dwumodułowego kwestionariusza ankiety badającego postawy gimnazjalistów wobec perswazji reklamowej. Przedmiotem badań była marka Heyah i stosowane przez nią rodzaje perswazji oraz zawarte w nich slogany reklamowe. Badania w obecności ankietera przeprowadzono w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zubrzycy Górnej, gdzie przebadano 109 gimnazjalistów. W rezultacie badań zweryfikowano prawdziwość założeń badawczych i udowodniono m.in., iż niemal wszyscy gimnazjaliści oglądają reklamy telewizyjne, a ponad połowa z nich przyznaje, że reklama jest w stanie przekonywać do zakupów młodzież w wieku dojrzewania, a więc szczególnie podatną na wpływ. Wśród najważniejszych cech reklam wzmacniających siłę perswazji gimnazjaliści wyróżniają oryginalność i humor – co ujawnia ich emocjonalne podejście do reklamy, oraz jasne i wiarygodne argumenty, które powinny dotyczyć przede wszystkim ceny oraz oferty. Niemal wszyscy gimnazjaliści znają markę Heyah i uznają jej reklamy za lubiane i dopasowane do ich grupy wiekowej. Ponad połowa z nich uznaje slogany Heyah za przekonujące a argumentacja z nich płynąca jest dla nich atrakcyjna perswazyjnie, co dowodzi prawdziwości jednej z postawionych hipotez (H1). Badania nie potwierdziły, że nagromadzenie dużej ilości środków lingwistycznych miało wpływ na podniesienie skuteczności perswazyjnej sloganów reklamy telewizyjnej.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi