Przeglądaj wg Autor "Likus, Ewelina"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Rola i znaczenie marketingu w branży medycznej na przykładzie firmy HearUSA(2019-11-23) Likus, Ewelina; Lizak, JadwigaPodstawowym problemem badawczym w niniejszej pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: Czy i jakie działania marketingowe mają wpływ na wzrost sprzedaży aparatów słuchowych przez firmę HearUSA? W pracy przeprowadzono zarówno badania wtórne jak i pierwotne. Badania pierwotne: badanie ankietowe przeprowadzone wśród 594 osób – pracowników firmy HearUSA (metoda – sondaż; technika – ankieta internetowa); badanie fokusowe (Zogniskowany wywiad grupowy) – 10 osób powyżej 70 roku życia, osoby nie będące pacjentami HearUSA w Lisle, Illinois, USA; wywiad bezpośredni z pracownikiem, Doktor Audiologii Janet Preston, ElkGroveVillage, Illinois, USA. Na podstawie badań pierwotnych oraz wtórnych można potwierdzić, że działania marketingowe odgrywają znaczącą rolę w sprzedaży aparatów słuchowych. Przeprowadzone badania potwierdzają skuteczność i kluczową rolę w generowaniu zysków. Polityka marketingu w firmie HearUSA wymaga jeszcze korekty. Najbardziej efektywnym narzędziem marketingowym są programy edukacyjne. Badanie fokusowe wykazało, że reklama telewizyjna nie jest dla firmy HearUSA najskuteczniejszym narzędziem promocji aparatów słuchowych.