Przeglądaj wg Autor "Lisowska, Paulina"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Ewolucja wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w Polsce w perspektywie finansowej 2007-2013(2013-02-27 22:19:09) Lisowska, Paulina; Głuc, KrzysztofTematem niniejszej pracy jest opis Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i analiza aktualizacji Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, które należą do najważniejszych zasad dla Beneficjentów, realizujących projekty w ramach funduszu. Przedstawiono historię powstania Unii Europejskiej oraz Programu Operacyjnego. Zaprezentowano system realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz jego zasady. W pracy zastosowano narzędzie badawcze w postaci analizy badania jakościowego. Próbę przeprowadzono na ośmiu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, włączając do niej pierwotną wersje. Na ich podstawie dokonano analizy wprowadzonych zmian oraz jak one wpływały na społeczeństwo realizujące projekty w Polsce. Wyniki ukazały, że brak wprowadzenia rygorystycznych i łatwo sformułowanych zasad, wprowadzał zamęt wśród Beneficjentów i wielowymiarowe precyzowanie zapisów. Przeanalizowano najważniejsze zmiany występujące w Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, w okresie programowania 2007 – 2013. Przedstawiono wnioski, czym służyły zmiany i jak wpłynęły na poprawę jakości realizacji projektów.Pozycja Gospodarka oparta na wiedzy a polski system oświaty - analiza wybranych elementów podstawy programowej kształcenia ogólnego(2011-04-13 09:30:44) Lisowska, Paulina; Głuc, KrzysztofProblematyka podjęta w niniejszej pracy jest bardzo istotna. System edukacyjny oraz reforma szkolnictwa w Polsce powinna wykorzystywać czynniki gospodarki opartej na wiedzy ponieważ pozwoli to na szybki rozwój i powstanie społeczeństwa wiedzy. Praca przedstawia pojęcie i rozumowanie gospodarki opartej na wiedzy. Celem głównym pracy jest sprawdzenie czy teraźniejsze działania systemu szkolnictwa skupiają się na wiedzy. Zbadanie czy wykorzystywane są czynniki produktywności, efektywności bądź konkurencyjności. Praca została napisana na bazie polskiej i zagranicznej fachowej literatury, artykułach oraz informacjach dostępnych w Internecie, które wiązały się z problematyką pracy. Praca została przedstawiona w trzech rozdziałach. Cześć pierwsza przedstawia pojecie gospodarki opartej na wiedzy i jej rożne aspekty. Druga część pokazuje system edukacyjny w Polsce na przełomie dwudziestu lat. Zwraca uwagę na największe ewolucje, takie jak wprowadzenie gimnazjum do struktury szkoły, modernizację w sposobie zdawania matury, obowiązkowość rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej dla dzieci w wieku 6 lat oraz inne. Natomiast ostatnia pokazuje czy rzeczywiście wykorzystywany jest czynnik gospodarki opartej na wiedzy w nowej podstawie programowej.