Przeglądaj wg Autor "Lompart, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza porównawcza rynku usług turystycznych w Beskidzie Wyspowym i Beskidzie Sądeckim(2013-07-24 21:49:36) Lompart, Magdalena; Patena, WiktorMimo podobnych warunków przyrodniczo-kulturowych rozwój funkcji turystycznej w Beskidzie Wyspowym i Sądeckim stoi na rożnym poziomie. Obserwuje się bowiem dużo lepsze wykorzystanie potencjału turystycznego w Beskidzie Sądeckim niż w Beskidzie Wyspowym. W pracy postawiono następujące pytania badawcze: 1. W którym z analizowanych regionów fizyczno-geograficznych lepiej prezentują się podstawowe wskaźniki funkcji turystycznej, czyli: miejsca noclegowe na 1000 ludności, udzielone noclegi na 1000 ludności, korzystający z noclegów na 1000 ludności? 2. Który z badanych regionów charakteryzuje się większą atrakcyjnością turystyczną pod względem czynników przyrodniczych? 3. Który z analizowanych regionów charakteryzuje się większą atrakcyjnością pod względem czynników architektonicznych i społeczno-gospodarczych? 4. Jakie czynniki w największej mierze decydują o nierównomiernym rozłożeniu ruchu turystycznego w Beskidach Zachodnich? 5. Jak rysuje się przyszłość ośrodków turystycznych w Beskidzie Wyspowym i Beskidzie Sądeckim? Osiągnięcie zamierzonych celów i rozwiązanie postawionych problemów badawczych wymaga dokładnego pisemnego przedstawienia poruszanego zagadnienia. Dlatego też, poniższa praca składa się z wielu ponumerowanych rozdziałów i podrozdziałów badających poszczególne elementy otoczenia turystycznego w Beskidzie Wyspowym i Sądeckim. W niniejszej pracy zastosowano metodę monograficzną, która polegała na wszechstronnej analizie opisowej badanego obszaru pod kątem przyrodniczym, społecznym i gospodarczym. Taka analiza była możliwa tylko i wyłącznie dzięki korzystaniu z kolejnej metody badawczej jaką był przegląd dostępnej literatury źródłowej. Ostatnią bardzo ważną metodą stosowaną powszechnie w niniejszej pracy była tzw. metoda statystyczna. Po przeanalizowaniu wszystkich materiałów stwierdzono, że zarówno Beskid Sądecki, jak również Beskid Wyspowy to z pewnością obszary, które mogą stanowić dużą atrakcję turystyczną dla przyjezdnych. Posiadają one liczne walory przyrodnicze, architektoniczne oraz kulturowe.Pozycja Reklama i public relations a wizerunek firmy na przykładzie Stacji Narciarskiej Wierchomla(2011-11-11 10:30:28) Lompart, Magdalena; Tylikowska, AnnaPraca podejmuje próbę zbadania stopnia zastosowania reklamy i public relations przez Stację Narciarską Wierchomla w procesie zdobywania klientów i tworzenia konkurencyjnej marki z dobrym wizerunkiem rynkowym. W tym celu przeprowadzono badania ankietowe wśród klientów ośrodka. Na podstawie odpowiedzi respondentów dokonano analizy postrzegania oferty stacji i stworzono portret demograficzny jej typowego użytkownika. Wykazano również ogromne znaczenie reklamy i PR w nawiązywaniu dobrej komunikacji między przedsiębiorstwem a konsumentami. Praca zawiera także informacje czysto teoretyczne na temat funkcjonowania środków promocji we współczesnej polityce branżowej. Podkreśla rolę medialnych nośników informacji w tworzeniu wizerunku, z równoczesnym zaznaczeniem kierunków rozwoju mediów w przyszłości, związanych ze spadkiem skuteczności reklamy i zwiększeniem zainteresowania przedsiębiorców rozwiązaniami w zakresie public relations. Praca ma zarówno służyć przedstawieniu ogólnego trendu w promocji marketingowej przedsiębiorstw na świecie, jak i podkreślić znaczenie obydwu form przyciągania klientów na przykładzie Stacji Narciarskiej Wierchomla.