Przeglądaj wg Autor "Maciuszek, Ewa"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Poznawcze i moralne uwarunkowania decyzji konsumenckich uczniów Gimnazjum w Podegrodziu. Analiza na podstawie odbioru reklam telewizyjnych(2013-02-09 16:17:32) Maciuszek, Ewa; Tomalska, HalinaPraca magisterska jest wyrazem mojego zainteresowania problematyką zawartą w temacie głównym. W części teoretycznej przedstawiam przemiany zachodzące we współczesnej komunikacji marketingowej oraz analizuję wpływ reklamy telewizyjnej na rozwój konsumpcji wśród młodzieży gimnazjalnej. Do analizy wykorzystałam teorię rozwoju poznawczego J. Piageta oraz teorię rozwoju moralnego L. Kohlberga. Uwagę skupiam jednak na uwarunkowaniach decyzji zakupowych młodzieży, które są podejmowane pod wpływem reklamy telewizyjnej. Zapoznanie się z przebiegiem procesu decyzyjnego młodych konsumentów pozwoliło ukazać wpływ rodziny oraz środowiska rówieśników na te decyzje. Praca składa się z części teoretycznej oraz metodologicznej, przy czym są one koherentne. Skupiają się bowiem na analizie decyzji warunkowanych procesami poznawczymi oraz znajomością zasad etycznych dotyczących reklamy. Polem badawczym, szczegółowo sprecyzowanym w celach i hipotezach, było uzyskanie od respondentów informacji, jakie czynniki wpływają na ich decyzje zakupowe. Respondentami w badaniach są uczniowie klas drugich i trzecich uczęszczający do gimnazjum w Podegrodziu.Pozycja Wpływ telewizyjnej reklamy na postawy i zachowania konsumpcyjne uczniów Szkoły Podstawowej w Podegrodziu oraz ich rodziców(2011-03-25 17:07:48) Maciuszek, Ewa; Tomalska, HalinaCelem niniejszej pracy było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy rzeczywisty wpływ reklam telewizyjnych na dzieci w wieku wczesnoszkolnym ujawnia się poprzez ich zachowania konsumpcyjne. Równie istotne okazało się ustalenie, czy dzieci wpływają na decyzje zakupowe rodziców. Kwestie te ujęte w trzech rozdziałach teoretycznych pracy znalazły pragmatyczne odzwierciedlenie w rozdziale metodologicznym pracy, który jest kompatybilny z rozdziałami teoretycznymi. Przedmiotem badań było uzyskanie opinii uczniów czwartej klasy Szkoły Podstawowej w Podegrodziu i ich rodziców na temat roli telewizji w ich życiu codziennym. Kolejnym krokiem było skonfrontowanie opinii dzieci i rodziców na temat wpływu telewizji na postawy i zachowania poprzez swój perswazyjny charakter. Badania przeprowadzone zostały na grupie uczniów i rodziców przy pomocy metody ankietowej oraz narzędzia, którym był kwestionariusz ankietowy. Hipotezy główne zostały zweryfikowane pozytywnie.