Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Majcher, Piotr"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Percepcja postaw rodzicielskich a system wartości studentów neofilologii
    (2019-11-18) Majcher, Piotr
    Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie, czy, a jeżeli tak, to w jaki sposób percepcja postaw prezentowanych przez rodziców studentów neofilologii koreluje z ich systemem wartości. Punktem wyjścia jest hipoteza, że percepcja postaw rodzicielskich (akceptacji, wymagania, autonomii, niekonsekwencji, ochraniania) koreluje dodatnio lub ujemnie z postrzeganiem określonych wartości ostatecznych i instrumentalnych. Została również postawiona hipoteza, ze preferencja określonych wartości ostatecznych i instrumentalnych przez studentów neofilologii modyfikowana jest przez zmienne rozwojowe i środowiskowe. Badaniom poddano grupę 120 studentów neofilologii w wieku 19 – 24 lata, w tym 56 studentów studiów I stopnia oraz 64 studentów studiów II stopnia. Jako narzędzia badawcze wykorzystano KPR-Roc – Kwestionariusz Retrospektywnej Oceny Postaw Rodziców M. Plopy oraz Skalę Wartości (SW) – polską adaptację Value Survey M. Rokeacha. Uzyskane wyniki potwierdzają hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy percepcją postaw rodzicielskich a ukształtowaniem się określonego systemu wartości przez studentów neofilologii. Wyniki nie potwierdzają jednak drugiej z postawionych hipotez: Brak jest dowodów, że preferencja określonych wartości przez studentów neofilologii modyfikowana jest przez zmienne rozwojowe i środowiskowe. Wyniki potwierdzają założenia teoretyczne leżące u podłoża niniejszej pracy w zakresie korelacji pomiędzy percepcją postaw rodzicielskich a systemem wartości studentów neofilologii. Uzyskane wyniki znaleźć mogą praktyczne zastosowanie w poradnictwie rodzinnym oraz na gruncie psychologii rodziny.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi