Przeglądaj wg Autor "Majerska, Ewa"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Identyfikacja strategii rozwoju organizacji na przykładzie Hotelu 4 PORY ROKU(2010-11-04 15:18:58) Majerska, Ewa; Gancarczyk, MartaCelem głównym pracy jest przedstawienie istoty i metod określania strategii rozwoju firmy oraz identyfikacja strategii rozwoju hotelu 4 Pory Roku. Dla realizacji celu głównego określono następujące cele szczegółowe: 1. Charakterystyka strategii rozwoju organizacji. 2. Przedstawienie metod określania strategii rozwoju. 3. Opracowanie procedury identyfikacji strategii rozwoju hotelu 4 Pory Roku. 4. Analiza strategiczna i wybór strategii rozwoju hotelu 4 Pory Roku. Rozdział pierwszy pracy zawiera ogólne informacje o strategii organizacji, przyjęte w literaturze definicje, omówienie procesów budowy strategii firmy oraz istotę i elementy zarządzania strategicznego. W części tej przedstawiono również wybrane modele zarządzania strategicznego. Kolejny rozdział został poświęcony sposobom określania strategii rozwoju przedsiębiorstw, omówiono wybrane metody portfelowe. Rozdział ten zawiera także krótką charakterystykę metody SPACE i SWOT, wykorzystywanych do analizy pozycji strategicznej i wyznaczenia opcji strategicznej firmy. Zagadnienia metodyczne badania empirycznego oraz charakterystyka badanej organizacji to temat rozdziału trzeciego. W części tej wskazano cel oraz zakres przeprowadzonego badania, określono pytania badawcze, wymieniono także metody i narzędzia badawcze, które będą stosowane w niniejszej pracy oraz wykorzystywane źródła danych. Podsumowanie pracy to weryfikacja postawionych pytań i celów badawczych. Zakres merytoryczny pracy obejmuje zarządzanie strategiczne, a zwłaszcza analizę i planowanie strategii. Część teoretyczną oparto na dostępnej literaturze przedmiotu, książkach i czasopismach fachowych z zakresu zarządzania strategicznego. Zakres branżowy pracy obejmuje branżę hotelarską na terenie miasta Krynica-Zdrój. W części empirycznej, dane wtórne pochodzą z materiałów wewnętrznych firmy, natomiast źródłem danych pierwotnych będą wywiady z pracownikami i właścicielami oraz obserwacja uczestnicząca.Pozycja Ocena atrakcyjności otoczenia konkurencyjnego i pozycji konkurencyjnej na przykładzie hoteli czterogwiazdkowych w Krynicy(2012-12-03 21:28:57) Majerska, Ewa; Gancarczyk, MartaCelem pracy jest przedstawienie istoty i metod oceny atrakcyjności otoczenia konkurencyjnego i pozycji konkurencyjnej oraz ocena atrakcyjności branży hoteli 4* w Krynicy i pozycji konkurencyjnej uczestników tej branży. Oceny atrakcyjności sektora dokonano na podstawie analizy 5 sił Portera i analizy punktowej, zaś oceny pozycji konkurencyjnej dokonano na podstawie opracowanej mapy grup strategicznych, analizy profili konkurencyjnych oraz analizy grzebieniowej. W otoczeniu konkurencyjnym hoteli 4* zauważyć można dominację szans nad zagrożeniami. Wyniki analizy 5 sił Portera i punktowej oceny atrakcyjności sektora wskazują ponadto, iż jest to branża umiarkowanie atrakcyjna. Hotele 4* nie stanowią grupy strategicznej, tylko odmiennie konkurują w ramach swej branży, w której można wyróżnić trzy grupy strategiczne. Hotele różnią się pozycją konkurencyjną. Część empiryczna pracy powstała w oparciu o dane wtórne oraz na podstawie danych pierwotnych z obserwacji uczestniczącej, gdyż autorka badania jest pracownikiem branży hotelarskiej w Krynicy.