Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Majerski, Maciej"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Historia sektora motoryzacyjnego w Polsce w latach 1950 – 2010. Perspektywy rozwoju
    (2012-10-17 15:54:27) Majerski, Maciej; Głuc, Krzysztof
    Branża motoryzacyjna należy do sektora ważniejszych gałęzi gospodarek krajowych. Jej transformacja w Polsce jest doskonałym przykładem przemiany jaką przeszła polska gospodarka od czasu transformacji gospodarczej do chwili obecnej, wykorzystując przy tym bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Praca dotyczy najważniejszych zagadnień dotyczących rynku motoryzacyjnego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki rozwoju branży i wpływu jaki wywarł na nią światowy kryzys ekonomiczny. W obszarze badań znalazła się diagnoza obecnego stanu branży motoryzacyjnej w Polsce oraz scenariusz jej rozwoju w kontekście uwarunkowań historycznych i ekonomicznych. Badania objęły segment samochodów nowych, produkowanych w całości lub jedynie w podzespołach na terenie Polski, w przedziale czasowym od gospodarki centralnie sterowanej z okresu PRL do gospodarki rynkowej po transformacji ustrojowej lat 90-tych ubiegłego wieku.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Wpływ czynników ekologicznych na rozwój produktu na przykładzie branży motoryzacyjnej
    (2010-06-02 13:01:49) Majerski, Maciej; Paliwoda-Matiolańska, Adriana
    Celem pracy jest próba oceny na jakim etapie zaawansowania są prace nad ekologicznym źródłem napędu i jak duży postęp w tym kierunku poczyniono. Kiedy w Polsce zanotowano pierwsze przejawy prac nad alternatywnymi źródłami napędu w transporcie drogowym. Kolejnym zamiarem było sprawdzenie, która firma wprowadziła pierwszy seryjnie produkowany samochód przyjazny środowisku i w jakim stopniu był bardziej ekologiczny niż inne. Przedstawienie rożnych pomysłów, projektów alternatywnych oraz przedstawienie najbardziej efektywnych, mających największe szanse powodzenia przy obecnym poziomie rozwoju technologicznego. Zakres podmiotowy pracy – salon samochodowy „Toyota” w Nowym Sączu. W pracy zastosowano metody i techniki badawcze takie jak analiza źródeł wtórnych oraz źródeł pierwotnych. W badaniach pierwotnych wykorzystano metodę wywiadu pogłębionego. Przyjęto następującą hipotezę badawczą: Wyprodukowanie przez Toyotę seryjnego samochodu o napędzie hybrydowym wywarło wielki wpływ na zmiany w branży motoryzacyjnej, wymuszając na innych koncernach trend proekologiczny, który doprowadził do zwiększenia nakładów finansowych na rozwój i badania nad alternatywnymi źródłami napędu. W związku z kończącymi się zapasami paliwa, a co za tym idzie z rosnącą jego ceną, należy dokonać jak największych starań, aby tych rozwiązań alternatywnych było jak najwięcej i zacząć je wprowadzać w życie. Głównym przedstawicielem, który zaczął inwestować na szeroką skalę jest koncern Toyoty. To pierwszy producent, który wprowadził do produkcji seryjnej samochód o napędzie hybrydowym. Takie postępowanie Toyoty wymusza na pozostałych producentach działania w tym samym kierunku i zarazem przyczynia się do rozwoju nas samych.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi