Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Majkowska, Justyna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Stres, satysfakcja z życia i lęk przed COVID-19 u nauczycieli pracujących zdalnie
    (2022-07-22) Majkowska, Justyna; Felczak, Joanna
    Niniejsza praca dyplomowa stanowi studium teoretyczno-empiryczne odnoszące się do problematyki radzenia sobie ze stresem wśród nauczycieli, w kontekście ich lęku przed COVID-19 oraz satysfakcji z życia wobec konieczności podjęcia pracy w systemie zdalnym. Zaprezentowano zagadnienia teoretyczne dotyczące problematyki lęku, stresu i satysfakcji z życia. Przyjęty w pracy program badawczy został zrealizowany w oparciu o następujące metody: Kwestionariusz radzenia sobie ze stresem (CISS) N.S. Endlera i J.D.A. Parkera; Kwestionariusz poczucia stresu (KPS) M. Plopy i R. Makarowskiego; Skalę lęku przed COVID-19 (FCV-19S) D.K. Ahorsu, C.Y. Lin, V. Imani, M. Saffari, M.D. Griffiths, A.H. Pakpour; Skalę satysfakcji z życia (SWLS) Z. Juczyńskiego oraz Arkusz personalny własnego autorstwa. W badaniu udział wzięło 109 osób dorosłych wykonujących swoją pracę w systemie zdalnym, z czego 56 osób stanowią nauczyciele uczący w szkołach podstawowych, natomiast pozostała część to trenerzy/szkoleniowcy stanowiący grupę kontrolną. Wyniki badań pozwalają na wyciągnięcie następujących wniosków: występują zależności między rodzajem i stylami doświadczanego stresu a poziomem lęku przed COVID-19 i satysfakcją z życia u nauczycieli pracujących zdalnie. Ustalono ponadto istnienie różnic istotnych statystycznie pomiędzy badanymi grupami w zakresie odczuwanego stresu, stylów radzenia sobie oraz satysfakcji z życia. Uzyskane wyniki porównano z aktualną literaturą oraz wskazano możliwe dalsze obszary badań w tym zakresie.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi