Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Majkrzak, Anna"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Zarządzanie poprzez jakość w hotelarstwie.
    (2009-08-27 14:34:20) Majkrzak, Anna; Wołowiec, Tomasz
    Celem pracy jest przedstawienie istoty i specyfiki zarządzania jakością w branży hotelarskiej. Tak sformułowany cel pracy zdeterminował sformułowanie kilku cząstkowych pytań badawczych: Czym jest jakość w usługach i jak ją definiować?, Jak mierzyć jakość w usługach hotelarskich?, W jaki sposób zarządzanie jakością w hotelarstwie wpływa na efektywność całej organizacji? Praca zawierającej trzy rozdziały. Rozdział pierwszy zawiera definicję jakości z punktu widzenia różnych ujęć oraz istotę jakości usługi hotelarskiej. Następnie omówiona jest geneza jakości oraz idea TQM – Kompleksowego Zarządzania Jakością a także zasady Deminga, model TQM Oklanda, postępowanie z reklamacjami, zasada kaizen oraz praktyki 5S i unikanie marnotrawstwa. W rozdziale drugim przedstawiono pojęcie kategoryzacji, jej cele i system, podstawy formalno – prawne kategoryzacji wymagania oraz opłaty a także rodzaje obiektów hotelarskich. W dalszej części tego rozdziału poruszono temat systemu rekomendacji, norma ISO 9001-2000, system HCCP w gastronomii, kontrole jakości oraz nagrody i konkursy jakości. Ostatnim tematem tego rozdziału jest zakłócenie jakości usług hotelarskich. W trzecim rozdziale poruszono aspekty ekonomiczne jakości usług. Scharakteryzowano czynniki wpływające na jakość, także wymieniono koszty związane z jakością m.in. koszty amortyzacji, koszty osobowe, koszty materiałów i surowców oraz koszty remontów i wyposażenia również przedstawiono o podział kosztów. W dalszej części pracy opisano metody zarządzania jakością: metody projektowe, metody kontroli a także dodatkowe jak kanban, metoda six - sigma. Końcowym tematem tego rozdziału będą narzędzia i techniki doskonalenia jakości jak: wykres Pareto, arkusze kontrolne, histogramy, „burza mózgów” i wykres przyczynowo – skutkowy, reengineering oraz benchmarking. Praca napisano na podstawie literatury przedmiotu, słowników ekonomicznych, czasopism, ustaw turystycznych oraz informacji znajdujących się w Internecie.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Zarządzanie projektem inwestycyjnym na przykładzie obiektów hotelarskich
    (2011-01-13 10:18:28) Majkrzak, Anna; Wołowiec, Tomasz
    Przedmiotem rozważań niniejszej pracy jest analiza zarządzania projektami inwestycyjnymi w branży hotelarskiej. Moje badania dokonałam przez poznanie całej dokumentacji budowlanej obiektów hotelarskich i rozwoju budowy hoteli na terenie Polski. Celem badań było rozpoznanie i interpretacja przedsięwzięcia związanego z rozwojem inwestycji hotelowych oraz sposobami finansowania jak również związane z tym wymagania i standardy obiektów hotelarskich. Potrzebne materiały zostały zebrane na podstawie fachowych informacji zawartych w literaturze, źródłach internetowych oraz wywiadów w instytucjach publicznych takich jak Urząd Gminy, Starostwo Powiatowe oraz Sąd Rejonowy. Wyniki przeprowadzonych badań przedstawiłam w konkluzjach pracy, gdzie zbadałam rynek hotelarski jako branża, która ciągle się rozwija i potrzebuje dużych nakładów inwestycyjnych ze strony nie tylko inwestorów krajowych ale również zagranicznych.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi