Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Malczak Jakub"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Alians strategiczny jako forma współpracy między firmami na przykładzie Grupy Budimex S.A. i Grupy Ferrovial S.A.
    (2005) Malczak Jakub; Czarnecki, Piotr
    Alians w całej jego specyfice wszedł we wszystkie dziedziny życia . Bez niego niemożliwe byłoby zdobycie rynku , umocnienie pozycji i osiągnięcie niezwykle pożądanej przewagi konkurencyjnej. To również bez niego nie było by możliwe pokonanie hitlerowskich Niemiec i zakończenie wojny. Stając przed ogromnymi wyzwaniami ludzie zdolni są do wszystkiego. Stawiając dobro całości , zdolni są do ustępstw niekoniecznie dla nich korzystnych, wiedząc jednak że wkrótce przyniesie im to niewymierne korzyści. Ciągle postępująca globalizacja wiążąca się nie oderwanie z ujednoliceniem procedur i postępowań w dziedzinie handlu i polityki w dużym stopniu skłania przedsiębiorstwa i również pomaga im w nawiązywaniu umów zwanych aliansami. Brak granic zarówno celnych jak i politycznych zachęca wiele firm do rozszerzania swoich wpływów. Obniżenie bezrobocia, rozwój technologiczny i naukowy to tylko część płynących za aliansami korzyści. Zauważalne przez ostanie kilkanaście lat zainteresowanie polskimi przedsiębiorstwami oraz chęć nawiązania z nimi współpracy daje niesamowite pole do popisu aliansom strategicznym. Możliwe dzięki nim obniżanie kosztów, zwalczanie barier i wrogów, daje polskim firmom nieosiągalne kiedyś możliwości rozwoju. Narzędzie jakim jest alians bardzo często prowadzi do poprawy wizerunku firmy oraz jej funkcjonowania, niemniej jednak złe nim zarządzanie może przynieść odwrotne efekty. Niezwykle ważne jest zatem nauczenie lub uświadomienie menadżerom jak prowadzić i jak zawierać alianse. Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena przebiegu aliansu strategicznego firm Budimex S.A. z hiszpańskim koncernem Ferrovial i przedstawienie owego aliansu jako skutecznej formy współpracy między firmami.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi