Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Malec, Weronika"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Czynniki wpływające na zachowania konsumenta i procesy podejmowania decyzji zakupu w środowisku fryzjerskim
    (2009-06-09 13:28:18) Malec, Weronika; Bulzak, Andrzej
    W gospodarce rynkowej w centrum zainteresowania znajduje się konsument. Wiedza o zachowaniu konsumenta i czynnikach kształtujących je jest jedną z głównych dziedzin stanowiących przedmiot zainteresowania marketingu. Informacje z tego zakresu stanowią podstawę do określenia programu polityki sprzedaży. Znajomość i umiejętne wykorzystanie odpowiednich bodźców oddziaływujących na konsumenta pozwala wpływać na jego zachowania i je kształtować, co jest ostatecznym celem działalności marketingowej. Treść pracy zawarto w czterech rozdziałach. Rozdział I poświęcony jest zachowaniom konsumentów na rynku. Wyjaśnia on podstawowe pojęcie związane z tym tematem, czyli kto to jest „konsument”, omawia teorię zachowania konsumentów, oraz wyjaśnia pojęcia racjonalności i irracjonalności zachowań konsumentów. Rozdział II poświęcony jest procesowi podejmowania decyzji zakupu. Wyjaśnia on cały proces decyzyjny oraz przedstawia podział decyzji. Zostały w nim również omówione zachowania konsumentów po dokonaniu zakupu. Rozdział III zawiera omówienie czynników kształtujących zachowania konsumentów na rynku, zostały one podzielone na trzy grupy: psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumentów, w których zawarte są opisy: motywów, osobowości, procesów uczenia się i zapamiętywania, skłonności do ryzyka; ekonomiczne uwarunkowania zachowań konsumentów, w których zawarte są opisy: dochodów, cen, towarów, reklamy i miejsca sprzedaży; społeczno – kulturowe uwarunkowania zachowań konsumentów, w których zawarte są opisy: rodziny, grupy społecznej i grupy odniesienia, liderów opinii oraz kultury. Rozdział IV dotyczy zachowań fryzjerów z Tarnowa i okolic jako przedmiotu badań. W pierwszej części tego rozdziału omówiony został cel i przedmiot badań, w drugiej części sformułowano problemy i hipotezy badawcze, w trzeciej części zaprezentowano wykorzystane metody, techniki i narzędzia badań. W czwartej części rozdziału przedstawiono charakterystykę respondentów. Pracę kończy analiza i interpretacja otrzymanych wyników.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU