Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Malska Olga"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Analiza pozycji strategicznej firmy Alcan Packaging na rynku opakowań w UK
    (2008) Malska Olga; Czarnecki, Piotr
    Coraz więcej podmiotów gospodarczych funkcjonuje jako „transnarodowe” przedsiębiorstwa w warunkach globalnej konkurencji. Stają one przed koniecznością dostosowania strategii do dynamicznych i zmiennych warunków działania. Strategia działalności takich transnarodowych przedsiębiorstw również musi mieć charakter globalny zarówno w stosunku do techniki i finansów, produktów i rynków zbytu, jak i wobec informatyki i ludzi. Studia nad strategią firmy są poszukiwaniem odpowiedzi na fundamentalne, z punktu widzenia jej istnienia pytania o przyczyny i uwarunkowania sukcesów i porażek organizacyjnych. Odpowiednio skonstruowana strategia ma pozwolić firmie zająć i utrzymać pozycję lidera w warunkach silnych presji konkurencyjnych. Strategia nie powstaje i nie jest realizowana w próżni. Organizacje, w szczególności te o globalnym zasięgu działania, funkcjonują w złożonym i dynamicznym środowisku, od którego są zależne. W otoczeniu organizacji zachodzą procesy, do których firma musi się przystosowywać wykorzystując pojawiające się szanse lub minimalizując szkodliwość zagrożeń. O skuteczności tych działań decyduje potencjał konkurencyjny firmy, rozumiany, jako zasoby i umiejętności, które stanowią o siłach i słabościach firmy na rynku. Tak, więc strategia jest pochodną warunków tworzonych przez otoczenie rynkowe oraz potencjału strategicznego firmy. Celem niniejszej pracy było zastosowanie metod analizy strategicznej w celu zdiagnozowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie grupy biznesowej Alcan Packaging.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi