Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Mastalerz, Anna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Kompetencje społeczne u młodzieży nieśmiałej
    (2011-06-21 22:36:13) Mastalerz, Anna; Uchnast, Zenon
    Prezentowane badania mają na celu określenie poziomu współzależności między nieśmiałością jako cechą osobowości a kompetencjami społecznymi. Praca ma charakter badawczy i zorientowana jest na weryfikację hipotezy, iż osoby nieśmiałe osiągają istotnie niższe wyniki w skalach: kompetencji społecznych, inteligencji społecznej i asertywności. Hipoteza ta została poddana empirycznej weryfikacji w badaniach młodzieży przy pomocy: Skali Nieśmiałości J. Cheeka i A. Bussa (RCBS), Skali Towarzyskości (T) N. Eisenberg, R. Fabes i B. Murphy, Kwestionariusza Kompetencji Społecznych A. Matczak (KKS), Kwestionariusza Inteligencji Społecznej D.H. Silvera, M. Martinussen, T. I. Dahl (TSIS) oraz Kwestionariusza Asertywności M. Lorr i W.More (KAS). Badania przeprowadzono na grupie 120 uczniów klas III gimnazjum, w tym 61 dziewcząt i 51 chłopców w wieku 15 lat. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że wysoki poziom nieśmiałości istotnie ogranicza u młodzieży rozwój kompetencji społecznych, natomiast młodzież gimnazjalna o niskim poziomie nieśmiałości osiąga wysoki poziom kompetencji społecznych.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi