Przeglądaj wg Autor "Mazur, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza porównawcza systemów oceniania pracowników Urzędu Gminy Wietrzychowice(2011-03-30 11:25:33) Mazur, Anna; Pająk, WojciechCelem pracy jest zanalizowanie i scharakteryzowanie dwóch systemów oceniania jakie występują w Urzędzie Gminy Wietrzychowice w oparciu o dwa różne zarządzenia oraz poddanie ich ocenie. Rozdział pierwszy zawiera informacje dotyczące charakterystyki systemów oceniania, w skład której wchodzą cele, ich funkcje i zasady oceniania jak również kryteria ocen. Rozdział drugi dotyczy ogólnej charakterystyki Urzędu Gminy Wietrzychowice- zakresu jego działalności oraz zadań powierzonych. Natomiast rozdział trzeci przedstawia dwa systemy oceniania jakie występowały w ostatnim czasie w Urzędzie Gminy Wietrzychowice. W organizacjach ocenianie pracowników służy do określenia aktualnego poziomu efektywności pracy, motywacji a także zwiększeniu powiązania pracownika z nią. W ten sposób rozmowy oraz oceny pracownicze powodują, że pracownik ma świadomość uczestnictwa w danej organizacji. Ocenianie jest dobrą formą zaczerpnięcia pewnych informacji o pracowniku, jego umiejętnościach, kompetencjach bądź jego wkładzie pracy w wyniki organizacji, w związku z tym większość organizacji z tej formy informacji korzysta.Pozycja Wypalenie zawodowe a radzenie sobie ze stresem przez nauczycieli szkół gimnazjalnych(2014-06-26 08:46:32) Mazur, Anna; Brachowicz, MartaWspółcześnie, zjawisko wypalenia zawodowego stało się niezwykle powszechne i coraz częściej problem ten dotyczy nie tylko przedstawicieli zawodów społecznych ale pracowników wszystkich profesji. Syndrom wypalenia zawodowego traktuje się jako naturalną konsekwencję rozwoju cywilizacji a także coraz trudniejszych i stresujących warunków pracy. Realizowany projekt badawczy dotyczy związków pomiędzy wypaleniem zawodowym a zachowaniami zaradczymi u nauczycieli szkół gimnazjalnych. Został on zrealizowany przy użyciu następujących metod badawczych: Kwestionariusza Wypalenia Zawodowego (MBI) Ch. Maslach, Kwestionariusza Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS) N. S. Endlera oraz J. D. A. Parker oraz Wielowymiarowego Inwentarza do Pomiaru Radzenia Sobie ze Stresem (COPE) Ch. Carvera, M. Scheiera i J. Weintraub a także Arkusza personalnego własnej konstrukcji. W badaniach wzięło udział 68 nauczycieli, z czego osiem kwestionariuszy zostało odrzuconych, ponieważ nie spełniały kryteriów kompletności lub poprawności. Do analizy statystycznej i psychologicznej wzięto 60 poprawnie wypełnionych zestawów metod. W tej grupie było 21 mężczyzn i 39 kobiet. Rezultaty przeprowadzonych badań pozwalają na wyciągnięcie następujących wniosków końcowych: nauczyciele szkół gimnazjalnych o wysokim poziomie wypalenia zawodowego preferują unikowo-ucieczkowe oraz emocjonalne style radzenia sobie ze stresem w porównaniu z nauczycielami o niskim poziomie wypalenia. Natomiast nauczyciele szkół gimnazjalnych o niskim poziomie wypalenia zawodowego charakteryzują się wyższą aktywnością zaradczą w porównaniu z nauczycielami o wysokim poziomie wypalenia.