Przeglądaj wg Autor "Michalik Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza wartości wizerunku na przykładzie "Petpol" Spółka z o.o. w Nowym Sączu(2007) Michalik Anna; Malczak, JanWszelkie działania związane z budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa określa się w teorii zarządzania jako działalność public relations. Dziedzina ta od kilkudziesięciu lat silnie ewoluuje i pozwala na osiąganie przewagi rynkowej nad innymi uczestnikami rynku. Niestety w ubiegłym wieku większość polskich przedsiębiorstw nie przywiązywała wagi do działań w dziedzinie public relations, przyjmując, że przedsiębiorstwo tworzące dobre towary obroni się samo, i tak często się dzieje, jednak z drugiej strony posiadanie dobrego wizerunku pozwala na osiąganie większych sukcesów rynkowych. Reklama często powoduje, że klient kierując się wyłącznie nią przy podjęciu decyzji o zakupie produktu jest rozczarowany, gdyż produkt niestety nie posiada właściwości, które były reklamowane. Dlatego też zaufanie do reklamy zmniejsza się, natomiast na pierwszy plan wysuwa się zaufanie do przedsiębiorstwa, jego pozytywny wizerunek oraz akceptacja społeczna. Obecnie uważa się, że działalność public relations staje się zdecydowanie bardziej efektywnym sposobem promocji przedsiębiorstwa i jego wyrobów niż reklama. Jest to równocześnie środek tani, gdyż uogólniając kosztuje tyle, ile kosztuje praca ludzi zajmujących się w przedsiębiorstwie public relations. Wydatki na reklamę są zdecydowanie wyższe i przynoszą wymierne efekty w krótkim czasie, gdy PR przynosi korzyści długookresowe. Głównym celem napisania pracy na temat public relations jest pogłębianie wiedzy z tego, interesującego dla autorki pracy tematu oraz równocześnie analiza wartości wizerunku przedsiębiorstwa, w którym od lat autorka pracuję. W pracy przedstawione zostaną wyniki badań nad czynnikami kształtującymi wizerunek przedsiębiorstwa ”PetPol” w Nowym Sączu oraz analiza wartości tego wizerunku na podstawie posiadanych danych i informacji marketingowych i finansowych.Pozycja Integracja i konflikty w kanałach dystrybucji na przykładzie Firmy OPTIMUS S.A.(2002) Michalik Anna; Belniak, StanisławNiniejsza praca jest próbą oceny działań Firmy Optimus S.A. w zakresie zarządzania kanałami dystrybucji w ujęciu historycznym, jak również próbą analizy kierunków rozwoju kanałów sprzedaży firmy w latach 2000-2001 r. Omówiono zagadnienia dystrybucji, jej elementów, roli, funkcji i celów jak również miejsce dystrybucji w marketingu-mix. Przedstawiono informacje dotyczące integracji oraz konfliktów w kanałach dystrybucji oraz opisano źródła i czynniki wywołujące to zjawisko. Zaprezentowano badane przedsiębiorstwo – powstanie i rozwój firmy, profil działalności odbiorców i konkurentów, jak również system dystrybucji tego przedsiębiorstwa oraz jego rolę w działalności firmy oraz opisano strategię zarządzania kanałami rynku i systemu dystrybucji firmy Optimus S.A.Pozycja Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi rynkowej przedsiębiorstwa na przykładzie przedsiębiorstwa "PetPo"l Spółka z o.o. w Nowym Sączu(2005) Michalik Anna; Malczak, JanDotychczas polskie przedsiębiorstwa nie przywiązywały dużej, znaczącej wagi do działań z zakresu pubie relations, przyjmując, że przedsiębiorstwo obroni się samo. Skuteczność działań public relations jest wynikiem planowanych i skoordynowanych kroków, które muszą być podejmowane systematycznie, poparte odpowiednim budżetem i prowadzone przez osoby (pracowników) posiadające odpowiednie przygotowanie teoretyczne i doświadczenie praktyczne. Reklama często powoduje, że klient kierując się wyłącznie nią przy podjęciu decyzji o zakupie produktu jest rozczarowany, gdyż produkt niestety nie posiada właściwości, które były reklamowane. Dlatego też zaufanie do reklamy zmniejsza się, natomiast na pierwszy plan wysuwa się zaufanie do przedsiębiorstwa, jego pozytywny wizerunek oraz akceptacja społeczna. Public relations staje się zdecydowanie bardziej wiarygodnym i obiektywnym narzędziem promocji niż reklama. Jest to również środek tani, ponieważ generalnie kosztuje tyle, ile kosztuje praca ludzi zajmujących się w przedsiębiorstwie public relations. Wydatki na reklamę są zdecydowanie znacznie wyższe i przynoszą wymierne efekty w krótkim czasie, PR przynosi korzyści długookresowe. Głównym celem niniejszej pracy było szersze omówienie znaczenia public relations dla firm. Jako cel badawczy przyjęto identyfikację i analizę czynników kształtujących tożsamość i wizerunek przedsiębiorstwa „PetPol” w Nowym Sączu na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych.