Przeglądaj wg Autor "Myjak, Halina"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Marketing relacji w budowaniu długofalowych więzi z klientem na podstawie przedsiębiorstwa FAKRO(2009-09-10 17:12:15) Myjak, Halina; Chlipała, PawełCelem tej pracy jest rozpoznanie czym jest marketing relacji i jak stosować jego koncepcję w skutecznym kształtowaniu satysfakcji partnerów, jak również w budowaniu długotrwałych, korzystnych więzi z nimi. Praca jest także próbą zdiagnozowania w jaki sposób przedsiębiorstwo FAKRO w praktyce realizuje marketing relacji i jakie narzędzia wykorzystuje w celu zdobycia lojalnych i wiernych klientów. Niniejsza praca składa się z 3 rozdziałów i zakończenia. Rozdział pierwszy pracy to studium teoretyczne, natomiast kolejne dwa rozdziały mają charakter empiryczny. Rozdział pierwszy poświęcono zdefiniowaniu marketingu relacji, przedstawiono jego genezę oraz koncepcje funkcjonowania na współczesnym rynku. W dalszej części zostały omówione wybrane elementy marketingu relacji do których należą: marketing wewnętrzny, komunikacja indywidualna z klientem, programy lojalnościowe. W końcowej części rozdziału przedstawiono kształtowanie długofalowych więzi z klientem oraz system zarządzania relacjami z klientem. Przedmiotem rozważań zawartych w rozdziale drugim jest charakterystyka przedsiębiorstwa FAKRO. Dokonano w nim przeglądu celów strategicznych, polityki i filozofii działania na rynku. Kolejno zwrócono uwagę na potencjał firmy, konkurencję oraz personel pierwszego kontaktu z klientami. Następnie poddano analizie działania marketingowe przedsiębiorstwa ze szczególnym zwróceniem uwagi na stosowane narzędzia marketingu-mix. W rozdziale trzecim zaprezentowano budowanie długotrwałych więzi z klientem. W tym celu scharakteryzowano proces rozwoju relacji przedsiębiorstwo – klient, następnie omówiono elementy i programy mające wpływ na wzrost zadowolenia i satysfakcji klienta. W dalszej części rozdziału został przedstawiony system CRM7, jako wsparcie w zarządzaniu relacjami z klientami. Końcowa część tego rozdziału została poświęcona długookresowemu partnerstwu, który kreuje niezbędne wartości i pozwala osiągnąć zamierzone cele strategiczne.Pozycja Zintegrowany system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem na przykładzie Fakro Sp. z o.o.(2012-03-13 22:43:43) Myjak, Halina; Chlipała, PawełSukces każdej firmy, jej konkurencyjność, a w konsekwencji jej przetrwanie na rynku zależy od wielu czynników. Komunikacja w przedsiębiorstwie odgrywa kluczową rolę w procesie zarządzania, a szczególnie w warunkach dynamicznie zachodzących zmian. Jednakże skuteczność i efektywność komunikacji zależy od integracji oraz optymalizacji całego systemu komunikacji w organizacji. Ważne jest przede wszystkim to, aby komunikowanie odbywało się w sposób zintegrowany, zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Tak więc zintegrowana komunikacja marketingowa oznacza prowadzenie działań komunikacyjnych przedsiębiorstwa w sposób spójny i ściśle powiązany ze sobą. Jej zasadą jest wzajemne wspieranie i uzupełnianie się przekazów ukazujących się w różnych mediach i kreowanie jednolitego obrazu firmy i jej produktów wobec klientów. Wynikiem takiego podejścia do komunikacji przedsiębiorstwa jest ciągły rozwój firmy. Część empiryczną pracy oparto na badaniach przedsiębiorstwa FAKRO, który jest producentem okien dachowych i od kilku już lat utrzymuje drugą pozycję udziału w rynku okien dachowych na świecie. W trakcie przeprowadzonych badań poddano analizie system komunikacji wewnętrznej i komunikacji z otoczeniem rynkowym oraz potwierdzono, że system komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwie FAKRO jest zintegrowany, a działania prowadzone są w sposób spójny i przemyślany.