Przeglądaj wg Autor "Naglak, Ewelina"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Komunikaty perswazyjne i manipulacyjne w reklamie oraz ich wpływ na zachowania konsumentów(2013-03-21 21:05:31) Naglak, Ewelina; Chlipała, PawełNiniejsza praca poświęcona została problematyce perswazji i manipulacji występującej w przekazach reklamowych. Próbowano wyjaśnić w jaki sposób mechanizmy perswazji i manipulacji wpływają na decyzje zakupowe odbiorców komunikatów reklamowych. W pracy została wykorzystana analiza wtórnych źródeł informacji, na podstawie których dokonano identyfikacji i interpretacji elementów perswazyjno – manipulacyjnych w wybranych przekazach reklamowych oraz na potrzeby pracy przeprowadzono w lutym 2013 roku badania metodą ankietową. Badaniami zostali objęci studenci studiów niestacjonarnych kierunku Zarządzania i Politologii Wyższej Szkoły Biznesu National Louis University w Nowym Sączu. W trakcie badań dokonano identyfikacji wiedzy, opinii i postaw konsumentów wobec elementów perswazyjnych i manipulacyjnych wykorzystywanych w przekazach reklamowych oraz określono stopień znajomości występowania zjawiska manipulacji i jej elementów w reklamie. Z badań wynika, że poziom świadomości występowania zjawiska manipulacji w reklamie ciągle wzrasta. Związane jest to przede wszystkim ze wzrostem edukacji dotyczącej reklamy oraz z indywidualnymi doświadczeniami konsumentów. Stwierdzono również, że społeczeństwo stopniowo znieczula się na działania reklamowe. Świadczyć może o tym fakt, że prawdziwe informacje przekazywane w reklamach mają mniejsze znaczenie niż cała oprawa z nią związana. Reklama posługując się takimi środkami jakimi są perswazja i manipulacja wywiera wpływ na konsumentów kształtując tym samym ich postawy i zachowania. Mechanizm ten oddziałuje na psychikę, zmysły, potrzeby i pragnienia odbiorców.Pozycja Style zachowań konsumentów na rynku zakupów internetowych(2011-02-01 21:09:03) Naglak, Ewelina; Chlipała, PawełNiniejsza praca poświęcona została problematyce zachowań konsumentów na rynku zakupów internetowych oraz postaw i motywów mających wpływ na podejmowanie decyzji dotyczącej sposobu dokonywania zakupów w internecie. W pracy została wykorzystana analiza źródeł wtórnych, za pomocą których zostało przeanalizowane zjawisko zakupów internetowych oraz na potrzeby pracy przeprowadzono w grudniu 2010 roku badania metodą ankietową. Badaniami zostali objęci konsumenci sklepu spożywczo-przemysłowego w Gródku nad Dunajcem oraz klienci supermarketu Intermarche w Nowym Sączu. W trakcie badań dokonano identyfikacji zachowań nabywczych podczas dokonywania zakupów w internecie oraz rozpoznano postawy i opinie konsumentów na temat zakupów internetowych. Z badań wynika, że dla niektórych konsumentów zakupy przez internet to codzienność. Jest to przyczyną zmian w przyzwyczajeniach konsumentów, dla których zakupy w sieci stają się powszechnym sposobem kupowania niektórych produktów. Stwierdzono również, że ludzie wybierają zakupy przez internet ze względu na niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych oraz ze względu na wygodę. Badani konsumenci twierdzą także, że dokonują zakupów w internecie ponieważ sieć daje szerszy wybór asortymentu oraz kupowanie przez internet pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Internet zmienił styl zachowania konsumentów jeżeli chodzi o sposób dokonywania zakupów. Coraz częściej nabywcy rezygnują z tradycyjnych form zakupu na rzecz zakupów internetowych.