Przeglądaj wg Autor "Noga, Beata"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Psychospołeczne źródła oraz następstwa stresu organizacyjnego(2009-07-21 13:19:17) Noga, Beata; Tomalska, HalinaStres jest bardzo ważnym elementem życia ludzkiego, gdyż towarzyszy zarówno sytuacjom zawodowym jak też rodzinnym i osobistym. Umiejętność rozpoznawania wczesnych symptomów fizjologicznych stresu stanowi ważny składnik samoświadomości. Dlatego starano się analizując najnowszą literaturę przedmiotową wyjaśnić przyczyny i skutki stresu organizacyjnego, jak również przedstawić powody jego występowania oraz sposoby radzenia sobie ze stresem organizacyjnym. W pierwszym rozdziale poruszono problem zarządzania w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu oraz opisano znaczenie kultury organizacyjnej w firmie. Wyjaśniono też podstawowe terminy związane z tematem pracy. Na końcu rozdziału opisano cele i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Drugi rozdział poświęcono problematyce psychospołecznych czynników rzutujących na zarządzanie zasobami ludzkimi przez menedżera. Przede wszystkim podkreślono rangę kompetencji zawodowych menedżerów kierujących pracownikami i spełniających różne funkcje. Rozdział kończy analiza sytuacji konfliktowych i stresogennych w organizacji. Trzeci rozdział, najbardziej szczegółowy, w całości poświęcony jest stresowi organizacyjnemu. W rozdziale występuje pogłębiona analiza źródeł i sytuacji składających się na możliwość rozpoznania stresu organizacyjnego. W rozdziale zaprezentowane zostały współczesne teorie stresu. Czwarty rozdział podejmuje kwestie metodologiczne i dotyczy badań pracowników firmy. Głównym celem badawczym było ustalenie powodów, dla których występuje znaczna rotacja pracowników na pewnych stanowiskach pracy co pozwoliło na zweryfikowanie prawdziwości postawionej hipotezy. Badania zostały przeprowadzone metodą ankietową.Pozycja Zmiany organizacyjne w Media Markt i ich wpływ na stres pracowniczy(2011-10-29 07:29:32) Noga, Beata; Tomalska, HalinaDla potrzeb niniejszej pracy magisterskiej przeprowadziłam badania jakościowo – ilościowe w markecie Media Markt w Nowym Sączu, wchodzącym w skład dużej sieci korporacyjnej. W związku z zagrożeniem bankructwem zarząd firmy w 2009 r. opracował program naprawczy, który zakładał wprowadzenie wielu zmian organizacyjnych. Związane one były przede wszystkim z drastyczną redukcją wielkości zatrudnienia, co przyczyniło się do wyraźnego pogorszenia warunków pracy i płacy personelu. Zmian dokonano w strukturze spółki oraz w umowach o pracę. Obniżenie wynagrodzenia, zmniejszenie wymiaru godzin pracy do pół etatu, zlikwidowanie premii inwentaryzacyjnej mogły wpłynąć na zmianę zachowań pracowniczych, które mogły demotywować pracowników. Zachowania pracownicze mogły się przejawić obniżeniem jakości pracy a przede wszystkim pogorszeniem obsługi klienta. Właśnie zmiany organizacyjne i ich wpływ na stres pracowniczy stały się przedmiotem mojego szczególnego zainteresowania. Przeprowadzone badanie marketingowe metodą ankiety z wykorzystaniem jako narzędzia badawczego kwestionariusza ankietowego dowiodły, że zmiany organizacyjne spowodowały stres pracowniczy u przeważającej liczby personelu najniższego szczebla. W jego następstwie pojawiły się charakterystyczne dla wypalenia zawodowego symptomy, które zostały opisane we wnioskach badawczych.