Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Obrzut, Wojciech"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Infrastruktura dróg krajowych i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce na przykładzie województwa małopolskiego
    (2012-10-24 00:03:50) Obrzut, Wojciech; Woźniak, Dariusz
    Infrastruktura drogowa wyzwala proces rozwoju gospodarki krajowej, jak i jej funkcjonowania w warunkach regionalnej dostępności komunikacyjnej dla wszystkich punktów aktywności społeczeństwa, stanowiący ważny sektor rozwoju społeczno - gospodarczego. Nieograniczony dostęp do infrastruktury promuje, krajowy i międzynarodowy handel, a co za tym idzie obejmuje istotne źródło korzyści zewnętrznych dla przedsiębiorstw i jak indywidualnych konsumentów. Dlatego też państwo, które modernizuje sieć dróg staje się głównym konkurentem w zakresie procesu integracji Wspólnoty Europejskiej, zdobywając silną i dynamiczną pozycję, która przyczynia się do rozwoju innych gałęzi przemysłu. Przeprowadzone badanie ma na celu analizę rozwoju infrastruktury krajowej sieci drogowej, zwłaszcza w Małopolsce. Rozprawa przedstawia charakterystykę istniejących dróg krajowych pod względem jej gęstości, natężenia ruchu i stanu technicznego z uwzględnieniem rozwoju sieci autostrad w kontekście ekonomicznego rozwoju kraju. Zaprezentowany zarys rozwoju autostrad w wybranych krajach Europy ujawnił skalę dystansu, która oddziela nasz kraj w stosunku do wspomnianych państw. Przedstawiona została analiza korelacji między systemem zarządzania siecią dróg krajowych w Polsce i w wybranych krajach europejskich z omówieniem transeuropejskich sieci transportowych. Zaprezentowano rozwój infrastruktury drogowej w GDDKiA Oddział w Krakowie po reformie administracyjnej z uwzględnieniem skali prac modernizacyjnych w latach 2000-2011. Analizie poddano źródła i strukturę finansowania inwestycji, utrzymania oraz remontów dróg krajowych. W metodologii badań przedstawiono przyczyny opóźnień w rozwoju i modernizacji sieci dróg znaczących w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Małopolski, prowadzących w rezultacie do osłabienia sieci połączeń drogowych, które znacznie utrudniają proces transportu. Odniesiono się do barier, które spowalniają tempo inwestycji drogowych w regionie. Perspektywy sieci dróg krajowych administrowanych przez Oddział w Krakowie zostały wskazane jako kluczowe inwestycje w infrastrukturę.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi