Przeglądaj wg Autor "Piekarz, Karolina"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Aranżacja jako narzędzie merchandisingu na przykładzie sklepu meblowego Orion(2012-07-06 11:27:24) Piekarz, Karolina; Woźniak, DariuszAranżacja jako narzędzie merchandisingu jest bardzo ciekawym zagadnieniem, warto pogłębić wiedzę na jego temat. Głównie kierowane jest to do ludzi sprzedających i eksponujących towary np. w supermarketach, salonach meblowych, sklepach odzieżowych itp. Narzędzia komunikacji związane są z merchandisingiem wizualnym, dotyczą porozumiewania się z klientami i dostawcami, są to: aranżacja sklepu, wystrój wnętrz, atmosfera, prezentacja towarów, promocja, reklama. Praca ta zawiera treści ściśle powiązane z częścią badawczą. Sformułowany został problem, cele i hipotezy badawcze, które następnie były weryfikowane. Badania zostały przeprowadzone wśród klientów sklepu meblowego Orion w Wielogłowach, przy pomocy obserwacji niejawnej i własnych notatek. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły założoną przeze mnie hipotezę. Głównym czynnikiem większej sprzedaży mebli jest aranżacja czyli odpowiedni dobór dodatków, oświetlenia oraz reklamy, które również mają wpływ na dostrzeżenie mebla Latis przez klienta. Częściej zaaranżowanymi meblami zainteresowane są kobiety. Mężczyźni raczej nie zwracają uwagi na wystrój mebli, co nie wpływa też na decyzję o kupnie przez nich mebli.