Przeglądaj wg Autor "Plata, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Rekrutacja i selekcja w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa McDonald's Polska Sp. z o.o.(2013-06-24 13:47:12) Plata, Anna; Pocztowski, AleksyPrzedmiotem niniejszej pracy było dokonanie analizy rekrutacji i selekcji w restauracji McDonald's Polska Sp. z o.o. Celem badania ankietowego było uzyskanie wiedzy na temat procesu rekrutacji i selekcji personelu jako jednej z podstawowych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi. Badaniu poddani zostali pełnoletni, indywidualni pracownicy, osoby ubiegające się o stanowisko w restauracji, jak i klienci McDonald's w Nowym Sączu. Zastosowano metodę ankiety, a pytania dotyczyły subiektywnych opinii na temat rekrutacji, selekcji i własnych spostrzeżeń dotyczących metody doboru pracowników. Z przeprowadzonego badania wnioskujemy, że rekrutacja i selekcja w znacznym stopniu zaspokaja potrzeby Firmy, jak również prywatne spostrzeżenia pracowników. Kwestionariusz ankiety, w oparciu o który przeprowadzono analizę wypowiedzi respondentów, stanowił podstawę do ustalenia czy Firma McDonald's posiada w pełni rozwinięty i zadowalający proces rekrutacji i selekcji oraz jak na ten proces zapatrują się potencjalni pracownicy i osoby pracujący już we Firmie. Z weryfikacji danych wynika, że znaczna część ankietowanych o rekrutacji dowiaduje się drogą elektroniczną, poprzez portale internetowe. Znaczna część aplikuje drogą mailową, korespondencja listowna odchodzi do historii. Rozmowa kwalifikacyjna jest metodą selekcji, z którą mają styczność ankietowani. Rozmowa kwalifikacyjna przez Internet (dzięki wideo transmisji) jest nowoczesną metodą, na którą z chęcią zgodziliby się ankietowani. O aplikacji na dane stanowisko niezmiennie decyduje stawka wynagrodzenia oraz świadczenia socjalne.Pozycja Wpływ wdrożenia systemu zarządzania jakością na rozwój firmy na przykładzie stacji diagnostycznej AUTO-TEST(2012-01-14 13:50:19) Plata, Anna; Gancarczyk, JacekW pracy omówiono zagadnienie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie na podstawie wybranych technik zarządzania jakością, w szczególności na podstawie norm ISO serii 9000, w oparciu o przegląd dostępnej literatury przedmiotu. Celem pracy było przedstawienie wpływu wdrożenia systemu zarządzania jakości wg normy PN-EN ISO 9001:2001 na działalność i rozwój firmy Diagnostyka samochodowa AUTO-TEST s.c. Batkowski S., Tischner S., z siedzibą w Starym Sączu. Analizy firmy dokonano na podstawie: modelu rozwoju firmy N.C. Churchilla i V. L. Lewis, diagnozy potencjału rozwojowego POS oraz porównania istniejącego systemu jakości z wymaganiami norm technicznych. Analiza istniejącego w firmie systemu jakości przeprowadzona została na podstawie ankiety przygotowawczej do audytu zerowego. Odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie zostały udzielone na podstawie: wywiadu z właścicielem firmy oraz przeglądu udostępnionej dokumentacji wewnętrznej. Analiza działalności stacji diagnostycznej pod kątem wdrożenia systemu zarządzania jakością wykazała, iż nie ma przesłanek do wdrożenia tegoż systemu. Działalność stacji kontroli pojazdów w Polsce obwarowana jest ogromną ilością przepisów – niemal 60 aktów prawnych, które regulują poziom jakości obsługi klientów stacji diagnostycznych.