Przeglądaj wg Autor "Potykanowicz, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Kształtowanie zadowolenia i lojalności klienta w handlu detalicznym na przykładzie Firmy Produkcyjno Handlowej Mateusz Potykanowicz(2012-09-10 12:32:19) Potykanowicz, Monika; Rutkowski, MarekHandel jest pojęciem powszechnie znanym, oznacza działalność gospodarczą polegającą na zawodowym pośredniczeniu w wymianie towarów, czyli na ich zakupie w celu dalszej odsprzedaży. Jednym z rodzajów handlu jest handel detaliczny, który jest dziedziną niezwykle dynamiczną, ciągle się przeobrażającą, podlegającą przemianom zarówno ilościowym jak i jakościowym, będący pod wpływem zarówno czynników makroekonomicznych jak i mikroekonomicznych. Wymusza to konieczność ciągłego monitorowania tendencji i zmian jakie zachodzą w otoczeniu oraz korektę stosowanych strategii marketingowych aby sprostać nowo pojawiającym się lub zmieniającym się wymaganiom rynku i klientów. Zastosowanie odpowiednich narzędzi służących do kształtowania przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym pozwoli osiągnąć przewagę na rynku. A w odniesieniu do klienta nawiązać z nim relację oraz przekształcić go z zadowolonego klienta w lojalnego klienta. Można to osiągnąć dzięki wykorzystaniu odpowiednich instrumentów, spełnieniu uwarunkowań kształtowania lojalności oraz jej monitorowania i pomiaru oraz umiejętnego wykorzystanie atrybutów sklepu, profesjonalnego poziomu obsługi klienta oraz wprowadzenia programów lojalnościowych. Poszczególne etapy osiągania przewagi konkurencyjnej oraz nawiązywania relacji z klientem i jego awansu na kolejne szczeble drabiny lojalności opracowane są na podstawie badania ankietowego klientów podmiotu handlu detalicznego sklepu ABC przy ul. Parkowej w Bieczu.