Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Prochot, Anna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Percepcja postaw rodzicielskich a inteligencja emocjonalna u młodzieży
    (2015-06-22 11:51:46) Prochot, Anna; Grygielski, Michał
    Celem niniejszej pracy było zbadanie związku między percepcją postaw rodzicielskich, a poziomem inteligencji emocjonalnej u młodzieży. Przebadano grupę młodzieży liczącą 141 osób, w tym 75 dziewcząt oraz 66 chłopców, w wieku 16-17 lat. Byli to uczniowie pierwszych i drugich klas Zespołu Szkół Drzewnych i Leśnych w Żywcu. Do pomiaru zmiennych wykorzystano dwa kwestionariusze: Kwestionariusz Retrospektywnej Oceny Postaw Rodziców (KPR-Roc) oraz Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Hipoteza ogólna, mówiąca o tym, iż zachodzi związek między percepcją postaw rodzicielskich a poziomem inteligencji emocjonalnej u młodzieży została potwierdzona. Wyniki wskazują na to, że pozytywne postawy rodzicielskie, w przeciwieństwie do postaw negatywnych, korelują dodatnio z wyższą inteligencją emocjonalną u młodzieży. Wyniki badania pokazały ponadto, że młodzież płci żeńskiej wykazuje się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież płci męskiej. Związki między pozytywnymi postawami rodzicielskimi a inteligencją emocjonalną uwidoczniły się szczególnie wyraźnie w relacjach matek z córkami. Uzyskane wyniki pozwalają przypuszczać, że odpowiednie wychowanie może znacząco oddziaływać na rozwój inteligencji emocjonalnej u młodzieży.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi