Przeglądaj wg Autor "Radziak, Natalia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Szkolenie i doskonalenie pracowników na podstawie Banku Spółdzielczego w Grybowie(2011-07-21 07:48:39) Radziak, Natalia; Miś, AlicjaW niniejszym opracowaniu przedstawiona została rola szkoleń w rozwoju zasobów ludzkich przedsiębiorstwa. Badania przeprowadzona w Banku Spółdzielczym w Grybowie na podstawie dokumentów źródłowych banku. Szkolenia pracowników stanowią integralny element procesów rozwoju organizacji. Podstawową bowiem współcześnie przesłanką koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) jest postrzeganie potencjału ludzkiego jako zasobu strategicznego, inwestowanie w który przynosi organizacji niezaprzeczalne korzyści. Kapitał ludzki wpływa na organizację, a przez to na innowacyjność gospodarek i społeczeństw, ich możliwości absorpcyjne w kwestii przyswajania oraz wdrażania sukcesów w dziedzinie nauki, techniki czy organizacji; oddziałuje na przeobrażenia instytucjonalne i modernizację różnego typu struktur; sprzyja promowaniu nowoczesnych modeli konsumpcji oraz jakości życia, a również modeluje nowoczesne zaplecze techniczno-organizacyjne, informatyczne oraz socjalne. W zakres szkoleń wchodzą bowiem działania związane z uczeniem się, a zasadniczym ich celem jest uzupełnianie posiadanych zdolności, kwalifikacji, wiedzy, cech osobowościowych, ale również modyfikacja zachowań pracowników. Niezwykle istotnym działaniem na drodze doskonalenia kadr jest staranne badanie potrzeb szkoleniowych, zarówno pracowników jak i organizacji. Działania te realizowane są najczęściej poprzez szczegółową identyfikację potrzeb szkoleniowych, która daje możliwość kompleksowej ich analizy z wykorzystaniem fachowych narzędzi i technik diagnostycznych. Organizacja, której celem jest zatrzymanie pracowników oraz utrwalenie ich zaangażowania w wykonywanie określonych zadań, musi przeznaczać środki na ich rozwój i kształcenie. Niezwykle istotnym elementem procesu szkoleń jest wybór rodzaju szkolenia oraz miejsca szkoleń, a także zastosowanie odpowiednich technik i metod szkolenia. Niemniej istotna dla przyszłych działań w ramach organizacji okazuje się również ocena efektywności szkoleń ze wskazaniem zasadniczych barier oraz błędów.