Przeglądaj wg Autor "Romanowska, Ewa"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Komunikacja interpersonalna i optymalny styl kierowania firmą drogą do sukcesu(2011-12-01 08:45:46) Romanowska, Ewa; Bulzak, AndrzejKomunikacja jest to kompetencja społeczna. Posiadanie tej umiejętności staje się niezbędne do wywierania pożądanego wpływu na innych ludzi w różnych sytuacjach społecznych. Na komunikację międzyludzką składa się nie tylko przekaz werbalny, ale również przekaz niewerbalny. Wykorzystując wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej, kierownicy powinni konstruować indywidualne wzorce komunikowania się z pracownikami. W takim modelu określa się cele, realizuje wyuczone techniki, analizuje konsekwencje swojego działania oraz podejmuje postępowanie korekcyjne. Kierowanie zespołem ludzkim wymaga od kierownika umiejętności interpersonalnych, bowiem polega nie tylko na egzekwowaniu wykonywania poleceń, ale również na zrozumieniu i postrzeganiu podwładnych jako równych sobie ludzi. Z drugiej strony chęć zrozumienia innych nie może przesłonić zadań, jakie kierownik ma do spełnienia. Celem pracy jest przedstawienie wzorów komunikacji interpersonalnej jak również znalezienie optymalnego stylu kierowania w firmie.