Przeglądaj wg Autor "Rutkowska, Jolanta"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Zastosowanie technik merchandisingowych w sklepie dyskontowym na przykładzie sieci Biedronka(2013-08-30 05:00:06) Rutkowska, Jolanta; Woźniak, DariuszNiniejsza praca magisterska zawiera rozważania na temat zastosowania technik marketingowych w praktyce przedsiębiorstwa handlowego. Problem ten zaprezentowano na przykładzie sieci sklepów Biedronka. Oprócz studiów literaturowych i analizy rynku, przeprowadzono również badania marketingowe, których celem była zidentyfikowanie opinii i postaw mieszkańców Nowego Sącza wobec wybranych technik merchandisingowych stosowanych w sklepach sieci Biedronka. Badania te miały charakter lokalny i zostały przeprowadzone w Nowym Sączu na próbie 100 respondentów. W badaniu bezpośrednim zastosowano metodę ankiety (techniki: ankieta bezpośrednia, ankieta rozdawana), a za narzędzie badawcze posłużył kwestionariusz ankiety. Wśród wniosków z przeprowadzonych badań warto zwrócić uwagę na to że, najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór przez respondentów miejsca zakupów jest cena. Istotne znaczenie ma również odległość sklepu od miejsca zamieszkania oraz oferowany asortyment. W sklepach Biedronka respondenci najchętniej kupują owoce, chemię gospodarczą, warzywa oraz artykuły higieniczne. W analizowanej sieci sklepów badani najkorzystniej oceniają możliwość bezpłatnego parkowania oraz godziny otwarcia sklepów. Najmniej korzystnie szybkość obsługi w sklepie oraz szerokość oferowanego asortymentu. Najkorzystniejszą formą promocji, w ocenie respondentów jest sprzedaż produktów po obniżonej cenie oraz oferowanie dwóch produktów w cenie jednego. Wśród propozycji zmian zgłoszonych przez badanych mieszkańców Nowego Sącza jakie należałoby wprowadzić w sklepach Biedronka znalazły się m.in. wprowadzenie płatności kartą, poszerzenie asortymentu oraz zwiększenie szybkości obsługi klienta.