Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Rutkowski, Marek"

Teraz wyświetlane 1 - 20 z 122
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza marki luksusowej na przykładzie firm Wojewodzic i Baron
    (2012-01-16 19:14:44) Rębiasz, Jolanta; Rutkowski, Marek
    Przedmiotem pracy dyplomowej jest analiza wybranych problemów kształtowania marki luksusowej. Omawiane zagadnienia zaprezentowano na przykładzie firm Wojewodzic i Baron działających w branży kaletniczej. Badanie miało na celu analizę obecnego wizerunku firmy oraz przedstawienie przykładowych działań podejmowanych w firmie przez menedżerów. W badaniu uwzględniono zagadnienia:  istotę marki luksusowej,  elementy wizerunku marki luksusowej,  zasady kształtowania wizerunku marki luksusowej Badania obejmowały:  analizę desk research, polegało na identyfikacji marek luksusowych z branży kaletniczej i dotyczyło luksusowych damskich torebek  badanie bezpośrednie  indywidualny wywiad pogłębiony IDI, przeprowadzone w miesiącu październiku i listopadzie 2011 roku, na dwóch wybranych podmiotach zarządzających markami luksusowymi (Wojewodzic i Baron), działających na rynku międzynarodowym. W ramach badania bezpośredniego dokonano analizy wizerunku firm Wojewodzic i Baron jako marek luksusowych. Obie firmy prezentują nabywcy produkt o najwyższym standardzie wykonania, luksusowy, adresowany do tego samego segmentu kobiet ambitnych, niezależnych. W sposób profesjonalny kreują wizerunek marki luksusowej, ale postrzeganie danej marki za luksusową jest bardzo subiektywne, indywidualne i względne. To co dla jednych jest nieosiągalnym marzeniem, dla innych nie stanowi obiektu pożądania, czym innym jest luksus dla osoby bogatej a czym innym dla osoby średnio zamożnej. W wyniku badania stwierdzono, że firma Wojewodzic posiada bardzo dobrze funkcjonujący dział marketingowy i jest firmą bardziej kreatywną i dynamiczną.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza rozwoju handlu w Limanowej
    (2014-07-09 08:31:32) Kędroń, Anna; Rutkowski, Marek
    Przedmiotem rozważań w niniejszej pracy magisterskiej jest problem rozwoju handlu. Temat ten zaprezentowano na przykładzie Limanowej. Celem badania była identyfikacja opinii i postaw mieszkańców Limanowej wobec rozwoju handlu w tym mieście. Badanie zostało przeprowadzone wśród pełnoletnich mieszkańców Limanowej. Techniką badania była ankieta internetowa. Praca miała charakter teoretyczno – empiryczny. Pierwszy rozdział stanowi podbudowę teoretyczną do dalszych rozważań, omówiono w nim m.in. istotę, znaczenie i strategie w handlu. Drugi rozdział zawiera analizę rozwoju handlu w Polsce na przestrzeni ostatnich 20 lat. Trzeci rozdział charakteryzuje miasto i mieszkańców Limanowej, ponad to przedstawia analizę rozwoju handlu w tym mieście, oraz porównanie jego poziomu z innymi miastami. Czwarty rozdział przedstawia analizę i wnioski z badania bezpośredniego. Na podstawie zebranych informacji można stwierdzić, że mieszkańcy zdają sobie sprawę z korzyści jakie wynikają z dobrze rozwiniętego handlu. Ankietowani również dostrzegli szansę jaką jest poziom oferty turystycznej dla rozwoju handlu. Mieszkańcy podzielili się pomysłami na usprawnienie rozwoju handlu. Z badań wynika również, że największym problemem jest brak miejsc parkingowych na terenie miasta i poziom bezrobocia
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza wizerunku Dziennika Polskiego
    (2012-09-27 22:32:12) Golonka, Katarzyna; Rutkowski, Marek
    Proces kształtowania wizerunku na rynku jest coraz ważniejszym składnikiem działań marketingowych, zwłaszcza w warunkach narastającej konkurencji. Podstawą wszelkich działań w tym zakresie jest skuteczna komunikacja. Dotyczy to w szczególności przedsiębiorstw usługowych oraz tych, w których wizerunek jest podstawowym kryterium wyboru przez klienta. Przykładem może być rynek prasowy – czytelnicy wybierają ten tytuł, który posiada w ich opinii najlepszy wizerunek, a więc jest rzetelny, wiarygodny i opiniotwórczy. W tym przypadku klienci (czytelnicy) w większym stopniu kierują się reputacją gazety niż faktyczną jej ofertą. Praca przybliża zagadnienia związane z kreowaniem wizerunku i budowaniem świadomości marki na przykładzie Dziennika Polskiego. Praca ma charakter badawczy. Badania zostały przeprowadzone w celu określenia, jaki wizerunek Dziennika Polskiego funkcjonuje w lokalnej społeczności czytelników tej gazety w Nowym Sączu.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza wizerunku marki BMW
    (2011-03-31 13:24:34) Bylica, Dominik; Rutkowski, Marek
    Celem pracy jest przedstawienie wizerunku jednej z marek samochodów osobowych klasy Premium – marki BMW. Niniejsza praca zawiera cztery rozdziały. W pierwszym zaprezentowano wybrane problemy teoretyczno-metodyczne związane z zarządzaniem marką. Aby zrozumieć zarządzanie marką przybliżono pojęcia tożsamości, wizerunku oraz reputacji. Przybliżono charakterystykę wybranych strategii stosowanych w zarządzaniu oraz uwarunkowania efektywnego zarządzania. Rozdział drugi prezentuje wybrane zagadnienia z zakresu kształtowania wizerunku marki. Zostały przedstawione podstawowe zasady kształtowania marki, charakterystyka stosowanych metod, jak również źródła informacji i techniki jako podstawy badania wizerunku. Trzeci rozdział zawiera historię powstania firmy BMW, analizę tożsamości marki oraz zastosowanie najnowszej technologii. W trzecim rozdziale opisano wizerunek marki BMW wśród klientów, zaprezentowano stosowane narzędzia marketingu i reklamy przez koncern BMW w Polsce i na świecie. Rozdział czwarty to próba analizy działań firmy BMW w zakresie budowania wizerunku marki z wykorzystaniem ankiety internetowej. W pracy wykorzystano literaturę z zakresu zarządzania, reklamy oraz psychologii, a także publikacje z zakresu motoryzacji, marki i materiały szkoleniowe BMW.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza wizerunku marki na przykładzie marki Red Bull.
    (2013-09-10 00:03:36) Kroma, Jakub; Rutkowski, Marek
    Głównym celem niniejszej pracy było dowiedzenie się głównie tego, jak konsumenci postrzegają markę Red Bull, z czym się im ona kojarzy i jak się z nią utożsamiają. Ponadto celem pracy było poznanie zachowań i opinii respondentów na temat marki. Badania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem techniki ankiety internetowej. Wyniki pokazują, w jaki sposób potencjalni klienci oceniają markę Red Bull i jej działania marketingowe oraz to, jak firma Red Bull zwraca, szczególną uwagę, na wysoką jakość proponowanego przez siebie produktu. Na równi marka dba o wizerunek i prestiż napoju. Wśród kwestii, na których się skupiłem było również poznanie zachowań nabywczych i konsumpcyjnych związanych z napojami energetycznymi Red Bull oraz identyfikację postaw wobec marki. Najważniejszy wniosek z przeprowadzonej analizy to fakt, że konsumenci cały czas wysuwają Red Bulla na pierwsze miejsce, opisując markę jako lidera rynku napojów energetycznych. Kolejnym ważnym wnioskiem wynikającym z badania ankietowanego, przeprowadzonego na próbie stu osób, jest zaufanie klientów co do wysokiej jakości produktu, o który tak bardzo dba Red Bull. Równie ważny dla ankietowanych jest smak napoju, który oceniają bardzo wysoko. Ponadto Red Bull kojarzy się znacznej większości respondentów ze światem sportu. Może to wynikać z tego, że Red Bull angażuje się i sponsoruje liczne, głośne i medialne wydarzenia sportowe. Większość konsumentów przekonanych jest, że jest to produkt globalny i wiele osób się z nim utożsamia, czyniąc tym samym skojarzenie oscylujące wokół świata sportów ekstremalnych. A zatem reasumując Red Bull, pomimo dużej konkurencji na rynku polskim i światowym, jest ciągle wiodącą marką wśród napojów energetycznych.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza wizerunku sieci sklepów jubilerskich na przykładzie marki "Sezam"
    (2013-08-31 21:40:36) Ścisłowicz, Marta; Rutkowski, Marek
    Marka jest najcenniejszym kapitałem przedsiębiorstwa i kluczowym elementem jego rozwoju. Wymaga specjalnego traktowania oraz nieustannej pielęgnacji, dobrze postrzegana może być gwarantem odniesienia sukcesu na rynku. Niniejsza praca magisterska zawiera zestaw zagadnień związanych z tożsamością, wizerunkiem i reputacją marki. Celem pracy była analiza dotychczasowych działań marketingowych oraz analiza kierunków rozwoju Sieci Sklepów Jubilerskich „Sezam”. Badania zostały przeprowadzone przez ankietę bezpośrednią w jednym z salonów. Pokazały one jak potencjalni klienci postrzegają markę, jej działania i kroki podjęte w celu budowania i poprawy dotychczasowego wizerunku. Na podstawie analizy wyników badań z przeprowadzonej ankiety, można stwierdzić, że zdecydowana większość respondentów uczestniczących w badaniu postrzega markę „Sezam” w bardzo przyjazny i pomyślny sposób. Klienci są zadowoleni z jakości towaru, miłej obsługi i chętnie wracają na kolejne zakupy.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Badanie satysfakcji klientów na przykładzie P.P.H. Wojewodzic
    (2010-09-24 11:27:04) Kurowska, Jolanta; Rutkowski, Marek
    Głównym celem pracy jest analiza determinantów wpływających na satysfakcję nabywców galanterii skórzanej dokonujących zakupów za pośrednictwem sklepów internetowych. Do realizacji celów niniejszej pracy wykorzystane zostały pierwotne i wtórne źródła informacji. Wśród wtórnych źródeł informacji wykorzystano m.in. czasopisma naukowe i internetowe serwisy branżowe, a także materiały wewnętrzne firmy Wojewodzic. W badaniach bezpośrednich zastosowano metodę ankiety. Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny. Część teoretyczna zawarta jest w rozdziale pierwszym i drugim. Część empiryczna obejmuje rozdział trzeci i czwarty. Tematem rozdziału pierwszego są wybrane zagadnienia teoretyczne związane z tematyką badań satysfakcji klientów. Wyjaśnione zostały m.in. podstawowe pojęcia, przedstawiono istotę oraz cele badania satysfakcji, zidentyfikowano czynniki wpływające zarówno na satysfakcję jak też na niezadowolenie klientów oraz zaprezentowano przykładowe sposoby kształtowania satysfakcji klienta. Zwrócono uwagę na zależność pomiędzy satysfakcją klientów a zyskownością przedsiębiorstwa. Rozdział drugi poświęcony został metodyce badania bezpośredniego. Przedstawiono w nim etapy procesu badawczego oraz scharakteryzowano sposób wykorzystania kwestionariusza ankiety w badaniach satysfakcji klientów. W trzecim rozdziale zawarto analizy informacji ze źródeł wtórnych. Na podstawie zebranych informacji przedstawiono ogólny profil działalności firmy Wojewodzic, charakterystykę marketingowej działalności przedsiębiorstwa, a także zaprezentowano utworzony przez firmę w 2007 roku sklep internetowy. Rozdział czwarty prezentuje wyniki badań bezpośrednich, na temat satysfakcji klientów sklepu internetowego Wojewodzic. W rozdziale tym przedstawione zostały założenia badawcze oraz scharakteryzowano badane podmioty. W części tej podjęto próbę analizy satysfakcji klientów sklepu internetowego w kontekście kompozycji marketingu mix. Przedstawione zostały także wnioski i propozycje zmian mające na celu podjęcie działań służących poprawie satysfakcji klientów. Praca zakończona jest podsumowaniem, w którym zaprezentowane zostały wnioski z badań w kontekście realizacji założonych celów.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Badanie wizerunku marki samochodu na przykładzie Volkswagena
    (2012-09-10 10:32:43) Habas, Andrzej; Rutkowski, Marek
    Pozytywny wizerunek marki to jeden z najważniejszych sposobów kształtowania przewagi konkurencyjnej marki mogący stanowić o jej sukcesie rynkowym. Wizerunkiem marki jest przekonanie o marce i obraz marki generowany w umysłach odbiorców. Marka chcąc więc wyróżnić się na tle konkurencji, musi dążyć do wykreowania jak najlepszego jej wizerunku. Dwa pierwsze rozdziały stanowią zbiór rozważań teoretycznych związanych z analizowanym tematem. Przedstawione w nich zostały m.in. definicje marki, wizerunku oraz badań marketingowych (ich istoty, znaczenia, źródeł i technik pozyskiwania danych). Celem pracy jest analiza wizerunku marki samochodów osobowych Volkswagen. Główną tezą postawioną przez autora jest stwierdzenie, iż marka Volkswagen posiada pozytywny wizerunek wśród konsumentów. Na potrzeby pracy przeprowadzone zostały badania, których technikami badawczymi były: ankieta bezpośrednia oraz ankieta internetowa. Badania zostały przeprowadzone na grupie 108 respondentów z całej polski, reprezentujących różne grupy społeczne. Teza postawiona przez autora została potwierdzona na podstawie analizy wyników badań, z której wynikło, iż 88% badanych postrzega wizerunek marki, jako pozytywny i posiada pozytywne z nią skojarzenia.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie firmy Procter & Gamble
    (2013-08-31 11:52:47) Białoszewska, Ewelina; Rutkowski, Marek
    Celem pracy jest identyfikacja opinii oraz postaw konsumentów na temat budowania przewagi konkurencyjnej przez firmę Procter & Gamble. Przeprowadzone badania dotyczyły opinii na temat zakresu działań, jakie firma podjęła w celu umocnienia swojej pozycji rynkowej. Mianowicie, rozważania dotyczą społecznej odpowiedzialności P&G, działań sponsoringowych, budowania marki przedsiębiorstwa i jego produktów oraz orientacji przedsiębiorstwa na innowacje. Wykorzystaną w badaniu metodą była ankieta (technika: ankieta internetowa), natomiast narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Przeprowadzone badania miały charakter międzynarodowy. Próba badawcza składała się z 100 konsumentów z trzech krajów: Austrii, Polski oraz Meksyku. Kwestionariusz ankiety dystrybuowano za pomocą mediów społecznych oraz e-mailem. Liczba respondentów w poszczególnych krajach wynosiła: 33 respondentów z Polski, 34 z Austrii oraz 33 z Meksyku. Badania wykazały, iż ponad 60% badanych osób zna markę P&G. Znaczna liczba badanej próby w procesie zakupowym kieruje się silnym wizerunkiem marki. Co więcej około 40% respondentów z każdego badanego kraju, bierze pod uwagę również odpowiedzialność społeczną i środowiskową firmy podczas procesu zakupowego.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Budowanie relacji z klientem na przykładzie Poczty Polskiej SA
    (2013-09-25 23:24:04) Palkij, Magdalena; Rutkowski, Marek
    W niniejszej pracy zaprezentowano wykorzystanie marketingu relacji w działalności usługowej operatora publicznego Poczty Polskiej. W pracy przyjęto hipotezę, iż niezbędnym warunkiem satysfakcjonujących relacji jest budowanie związków opartych na zaufaniu i satysfakcji klienta; oraz że kluczowym czynnikiem, który najsilniej wpływa na przywiązanie klienta do Poczty Polskiej jest jego poziom zadowolenia. W celu weryfikacji hipotez w pracy przeprowadzono badanie ankietowe w jednej z placówek Poczty Polskiej. Badaniem zostało objętych 100 osób. Poza badaniem ankietowym w pracy dokonano analizy jakości usług świadczonych przez Pocztę Polską oraz rozpatrywania skarg i reklamacji na podstawie raportów i analiz sporządzonych przez Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Praca składa się z pięciu rozdziałów.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywna promocja ośrodków narciarskich
    (2011-09-30 11:59:24) Janiszewski, Andrzej; Rutkowski, Marek
    Z biegiem lat postępujące rozległe przemiany gospodarcze przyczyniły się do wzrostu znaczenia wykorzystania marketingu i promocji wśród aktywnie działających przedsiębiorstw. Również wśród stacji narciarskich dotychczasowy spokój został zakłócony poprzez wzrost konkurencji, napędzany postępem technologicznym oraz rozwojem gospodarczym. Rynek osiągnął fazę dojrzałości przez co stacje zostały zmuszone do dywersyfikacji swoich produktów, opracowanie skutecznych narzędzi marketingowych oraz do stosowania odpowiednich technologii i przestrzegania zasad ochrony środowiska. Głównym celem tej pracy jest identyfikacja oraz analiza wybranych kampanii promocyjnych polskich i francuskich stacji narciarskich, których zadaniem będzie wyszczególnienie jak wygląda efektywna kampania promocyjna. W szczególności, badanie ma na celu zarysowanie kwestii teoretycznych dotyczących koncepcji marketingowych proponowanych przez literaturę w celu zbadania ich wpływu na przyszłe kierunki rozwoju stacji narciarskich oraz czynników przyczyniających się do tego rozwoju. Dodatkowo chęć zrozumienia jakie formy promocji są najczęściej wykorzystywane przez stacje narciarskie, biorąc pod uwagę specyficzne cechy tego rynku, a przede wszystkim jego nieprzewidywalność. Nie jest to temat o którym można znaleźć dużo informacji, a same stacje niechętnie się nimi dzielą. W celu uzyskania niezbędnych wyników badań przeprowadzono więc wywiady, posiłkując się e-kwestionariuszem oraz dostępną literaturą i publikacjami.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne kształtowanie wizerunku menedżera
    (2013-09-10 20:47:24) Bagiński, Rafał; Rutkowski, Marek
    Poniższa praca jest zbiorem wskazówek, które mogą pomóc w zbudowaniu skutecznej marki menedżera. Wnioski zawarte w pracy są poparte przeprowadzonymi badaniami realizowanymi wśród studentów i absolwentów szkół wyższych na terenie Małopolski w 2013 roku. Autor porusza aspekty teoretyczne jak i praktyczne istotne w procesie efektywnego kształtowania marki menedżera. Treść przedstawia możliwości kreowania marki menedżera. Przy pisaniu niniejszej pracy wykorzystano literaturę przedmiotu, zarówno literaturę zwartą, jak i czasopiśmienniczą. Dzięki tym źródłom zawarte zostały m.in. techniki oceny efektywności kształtowania marki menedżera. W pracy ujęto także sposoby komunikowania się za pomocą public relations. Wskazano również nowoczesne sposoby komunikowania się w świecie wirtualnym i wykorzystywanie ich, jako narzędzi do tworzenia relacji biznesowych. Poza tym przedstawione zostały sylwetki sądeckich menedżerów dwóch epok - jako przykład sukcesu podczas tworzenia marki menedżera. Wynikiem tej pracy jest zbudowanie modelu menedżera, począwszy od identyfikacji tożsamości, wykształcenia aż po realizację etapów kariery zawodowej.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne projektowanie oferty marketingowej przedsiębiorstwa z wykorzystaniem metody Conjoint Analysis
    (2011-02-25 12:23:28) Rzońca, Izabela; Rutkowski, Marek
    In today’s economy managers have to put more and more pressure on effective offer design, as it is becoming a crucial factor of success or even a survival. That is why, the author wanted to take up this topic and provide a great understanding of the properly conducted planning process. In the following white paper several subjects can be found, including measuring company’s effectiveness, consumer behavior and consumer research. The main purpose of this thesis is to present the procedure of shaping marketing offer, so that any manager could draw from this elaboration if needed. Secondly, the author wanted to present the use of Conjoint Analysis, which according to her is an effective way of getting to know consumer preferences – the factor so important in the whole process. Also, there was an empirical issue arising that concerned building a service consisting of elements, which are desired by consumers the most. In order to explain the subject, as well as solve the problem, the author provided both theoretical and empirical points of view. First part relates strictly to consumer behavior, offer planning and Conjoint Analysis, while second part is a fitness market research and marketing analysis conducted using multidimensional method. The last chapter is a result of previously acquired knowledge and presents a marketing project of Aurum – Centrum Urody i Fitness (Aurum – Beauty and Fitness Center), which was developed on the basis of research maintained. Getting to know the process of creating a marketing offer and consumer behavior was very useful to the author in shaping her own concept of the business. Conjoint Analysis also provided some clue findings, which were a great part of the project. The author truly hopes that her thesis will be as helpful to other managers and entrepreneurs as it was to her.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne wykorzystanie gier wideo w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa
    (2010-11-10 11:50:29) Jerzak, Natalia; Rutkowski, Marek
    Celem pracy jest analiza wykorzystania gier wideo w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa. W pracy analizie poddano wybrane kampanie reklamowe prowadzone w oparciu o gry wideo. Ponadto przedmiotem badań były zachowania użytkowników gier wideo. Przeprowadzone studia literaturowe oraz badania pozwoliły na podjęcie próby wykreślenia pewnych sugestii dotyczących projektowania i wdrażania efektywnych kampanii reklamowych opartych na grach wideo. Do realizacji przyjętego celu pracy autor wykorzystał dostępne wtórne źródła informacji, m.in. raporty poświęcone tematyce gier wideo, dostępne studia przypadków kampanii reklamowych, czasopisma branżowe oraz specjalistyczne serwisy internetowe. W ramach badań bezpośrednich, z uwagi na specyfikę IGA autor posłużył się techniką ankiety internetowej. Kwestionariusz ankiety skierowany był do populacji międzynarodowych graczy i został stworzony w języku angielskim. W ramach analizowanego projektu przebadano 342 graczy pochodzących z 35 krajów. W celu najefektywniejszego dotarcia do graczy, kwestionariusz ankiety rozprowadzany był za pomocą marketingu wirusowego poprzez kanały social media. Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny. Część teoretyczna obejmuje rozdział pierwszy, zaś część empiryczna rozdziały drugi, trzeci oraz czwarty. Pracę kończy podsumowanie, w którym zaprezentowano wnioski płynące z przeprowadzonych badań oraz sugestie dotyczące wykorzystania IGA w praktyce. Wnioski płynące ze studiów literaturowych oraz przeprowadzonych badań bezpośrednich mogą z powodzeniem zostać wykorzystane przy prowadzeniu kampanii reklamowych wykorzystujących hipermedialne środowisko gier wideo. Założony w pracy cel został osiągnięty. Autor ma świadomość, że przeprowadzone badania nie są reprezentatywne. Wnioski z nich płynące mogą stać się inspiracją do szerszych badań na temat wykorzystania środowiska gry wideo w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa. Przeprowadzone badania należy traktować jako przyczynek do dalszych, szerszych badań na temat IGA.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne wykorzystanie internetowych aukcji wielokrotnych w sprzedaży nagrań muzycznych
    (2012-09-10 18:14:51) Wiśniak, Roman; Rutkowski, Marek
    Autor pracy podejmuje próbę udowodnienia tezy, że wielokrotne aukcje internetowe mogą być efektywnym sposobem na sprzedaż nagrań muzycznych w Internecie oraz bada uwarunkowania jej efektywności. Doświadczenie, które w przeszłości nabył jako muzyk, doprowadza go do wniosku, że artysta powinien szukać własnych sposobów na sprzedaż twórczości w Internecie – niezależnie od wielkich koncernów fonograficznych, ponieważ zyskuje przez to pełną swobodę twórczą i szerszy wpływ na formę, którą może zaprezentować w sieci. Z analizy dostępnych w Internecie modeli biznesowych wynika, że żaden z obecnie istniejących nie spełnia w wystarczającym stopniu swojej funkcji. Sposobem na poprawę sytuacji i dostępności muzyki w przestrzeni hipermedialnej mają być muzyczne aukcje internetowe. Licytacja jest formą przetargu kojarzoną zwykle ze sprzedażą dóbr w obiegu wtórnym, dóbr kolekcjonerskich czy też dzieł sztuki. Tym razem jednak mogłaby być wykorzystana do sprzedaży muzyki w specjalnie sformatowanym, internetowym serwisie aukcyjnym. O tym jak bardzo efektywny to model biznesowy, świadczyć może sukces najpopularniejszych portali aukcyjnych w Internecie. Zdają się to także potwierdzać ilościowe i jakościowe badania przeprowadzone przez autora pracy. W zakresie podmiotowym badania dotyczyły zarówno melomanów jak i muzyków czy producentów nagrań muzycznych, dzięki czemu możliwe było poznanie opinii obydwu stron. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W trzech pierwszych zaprezentowane jest teoretyczne tło problemu efektywności, wykorzystania sieci internetowej jako kanału dystrybucji i sprzedaży nagrań muzycznych. Dwa ostatnie stanowią praktyczne rozwinięcie tematu efektywnej sprzedaży muzyki na aukcjach w Internecie w oparciu o dostępne materiały źródłowe, przeprowadzone badania bazujące na ankiecie internetowej wysyłanej do wybranych celowo grup melomanów i muzyków - użytkowników portalu społecznościowego Facebook i indywidualnym wywiadzie pogłębionym oraz analizie mocnych i słabych stron przedsięwzięcia.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne wykorzystanie marketingu szeptanego w promocji usług kosmetycznych
    (2012-02-07 06:42:25) Rams, Barbara; Rutkowski, Marek
    Sposób zarządzania firmą i jej promocją staje się bardzo istotnym elementem oraz tworzy jej przewagę konkurencyjną na rynku w danej branży. Marketing szeptany to nowoczesna, a zarazem bardzo skuteczna forma promocji i doskonałe źródło informacji na temat opinii klientów odnośnie jakości danej usługi. Potencjalny klient ma coraz większą świadomość konsumencką i dlatego tradycyjny marketing staje się coraz bardziej zawodny. W dzisiejszych czasach ludzie są bardziej skłonni wierzyć pozytywnym opiniom swoich znajomych niż reklamom telewizyjnym czy prasowym. Badania do niniejszej pracy przeprowadzone zostały w Gabinecie Stylizacji Paznokci w Nowym Sączu. Zdecydowałam się na zastosowanie metody badawczej jaką jest ankieta, a narzędziem badawczym kwestionariusz ankietowy. Na podstawie wyników badań jakie uzyskałam mogę stwierdzić, iż gabinet cieszy się bardzo dobrą opinią wśród osób ankietowanych, a wysoka jakość świadczonych tam usług jest polecana innym.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne wykorzystanie poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na rynku budowlanym
    (2009-09-21 12:57:43) Boguszewski, Michał; Rutkowski, Marek
    Tematem niniejszej pracy jest „Efektywne wykorzystanie poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na rynku budowlanym”. Przedmiot pracy został wybrany przez autora ze względu na istotną rolę omawianego narzędzia komunikacji jakim jest poczta elektroniczna, w działalności przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku budowlanym. Przedstawione narzędzie stanowi nie tylko znaczący kanał promocji przedsiębiorstwa i jego oferty, ale także efektywne narzędzie wykorzystywane w badaniach marketingowych. Ogromne znaczenie ma tu przede wszystkim ewoluująca sieć informatyczna, za pomocą której wszelkie informacje w bardzo szybkim tempie trafiają do określonego adresata. Wybór tematu pracy oraz rynku na którym prowadzone były badania wynika z zainteresowań autora oraz dotychczasowych doświadczeń– praca w charakterze menedżera odpowiedzialnego m.in. za komunikację marketingową przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku budowlanym. Celem tej pracy jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na efektywne wykorzystanie poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej. Problem ten został odniesiony do rynku budowlanego, z którym związany jest autor pracy. Niniejsza praca składa się z części teoretycznej (rozdział pierwszy i drugi) i empirycznej (rozdział trzeci i czwarty). Pierwszy rozdział dotyczy wybranych problemów teoretyczno-metodycznych komunikacji marketingowej. Szczególną uwagę zwrócono na proces komunikacji marketingowej oraz przeanalizowano istotę i znaczenie kanałów marketingowych. Ponadto w rozdziale tym zawarto charakterystykę modelu komunikacji marketingowej w środowisku internetowym oraz kierunki jej rozwoju. Drugi rozdział pracy został poświęcony poczcie elektronicznej, jako narzędziu komunikacji marketingowej. Omówione zostały m.in. istota i obszary zastosowania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej. Ważną część rozdziału stanowią wskaźniki efektywności wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej oraz aspekty prawne związane ze stosowaniem omawianego narzędzia. Przedmiotem rozdziału trzeciego jest rynek budowlany. W rozdziale tym podjęto próbę analizy omawianego rynku w Polsce. Zaprezentowano strukturę i wskaźniki rozwoju rynku budowlanego w Polsce. Ponadto scharakteryzowano kanały dystrybucji materiałów podjęto próbę narzędzi budowlanych oraz diagnozy wykorzystania komunikacji marketingowej na rynku budowlanym. W ostatnim rozdziale pracy zaprezentowano wyniki przeprowadzonych przez autora badań bezpośrednich na temat wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na rynku budowlanym. Zawarta została analiza i ocena wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej badanych podmiotów, a także omówiono uwarunkowania i zasady efektywnego wykorzystania poczty elektronicznej w działalności przedsiębiorstw na analizowanym rynku. Pracę kończy podsumowanie zawierające weryfikację hipotez oraz kluczowe wnioski z przeprowadzonych badań.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne wykorzystanie reklamy internetowej w komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
    (2011-07-11 09:29:09) Wrzałka, Małgorzata; Rutkowski, Marek
    Przedmiotem niniejszej pracy były rozważania dotyczące efektywności oraz wykorzystania reklamy internetowej. Dokładna analiza badań wtórnych oraz pierwotnych umożliwiła stworzyć pracę, która w precyzyjny sposób omawia i wyjaśnia postawiony problem i związane z nim zagadnienia. Teoretyczna część pracy obejmuje zagadnienia dotyczące komunikacji marketingowej, jej zastosowania w hipermedialnym środowisku komputerowym, jej efektywności oraz skuteczności. W drugim rozdziale opisana została historia rozwoju Internetu, scharakteryzowano także rynek reklamy internetowej w Polsce i na świecie. Przedstawiono i dokładnie opisano formy reklamy online, a także wytyczne dotyczące projektowania kampanii promocyjnej w Internecie. Empiryczna część pracy zawiera opracowanie przeprowadzonych badań pierwotnych dotyczących opinii, wykorzystania i efektywności reklamy internetowej. W rozdziale czwartym, na podstawie danych uzyskanych z badania zaproponowano rozwiązania odnoszące się do działań poprzedzających zaprojektowanie kampanii promocyjnej w Internecie, projektowania kampanii, a także sposoby jej kontroli i oceny.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne wykorzystanie reklamy outdoorowej w kampanii promocyjnej
    (2012-09-28 00:23:51) Fedko, Karol; Rutkowski, Marek
    Prawidłowo przeprowadzona akcja promocyjna nie może istnieć bez swojego podstawowego składnika, jakim jest reklama. Obecnie reklama może przybierać szereg różnorodnych form czy postaci. Jedną z nich jest reklama zewnętrzna, czyli reklama znajdująca się na specjalnych nośnikach umieszczanych na zewnątrz budynków, czy obiektów, w miejscach społecznie dostępnych. Zaletą reklamy zewnętrznej jest jej ogólnodostępność. Zaleta ta może być jednocześnie wadą tej reklamy, albowiem rodzi się pytanie o efektywność takiej reklamy, która skierowana jest do ogółu. Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie, jaki zasięg oddziaływania uzyskuje kampania reklamowa wykorzystująca reklamę zewnętrzną. Przeprowadzone badania pokazują bowiem, że reklama zewnętrzna ma stosunkowo duże spektrum oddziaływania. Kampania promocyjna wykorzystująca reklamę zewnętrzną, może odnieść lepsze efekty od tradycyjnych technik reklamowych.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywne wykorzystanie strategii rozszerzania marki w praktyce przedsiębiorstw
    (2010-07-19 03:21:04) Lorek, Małgorzata; Rutkowski, Marek
    Celem pracy jest wnikliwa analiza strategii rozszerzenia marki zarówno w wymiarze teoretycznym jak i praktycznym. Do zrozumienia strategii przyczynia się identyfikacja szans i zagrożeń wynikających z zastosowania strategii rozszerzenia, zdefiniowanie czynników mających wpływ na powodzenie strategii oraz obserwacja procesu rozszerzenia. Aby dogłębniej zrozumieć badany problem przeanalizowano pięć globalnych marek, które adaptując strategię rozszerzenia do własnych możliwości i potrzeb osiągnęły sukces. Analiza opiera się na wtórnych źródłach informacji oraz wiedzy wynikającej z doświadczenia i obserwacji. Dzięki dostępności źródeł podejmujących ten temat, szczególnie w anglojęzycznej literaturze czasopiśmienniczej możliwe było dogłębne zrozumienie nurtującego tematu. Zaprezentowane wnioski świadczą o realizacji założonego celu. Praca może być inspiracją dla przedsiębiorstw, które planują rozwój przez rozszerzenie marki lub kompendium wiedzy na temat strategii rozszerzenia. Temat pozostawia możliwość dalszego zgłębiania pod kątem praktycznego wykorzystania strategii. Zaprezentowane wnioski świadczą o realizacji założonego celu. Praca może być inspiracją dla przedsiębiorstw, które planują rozwój przez rozszerzenie marki lub kompendium wiedzy na temat strategii rozszerzenia. Temat pozostawia możliwość dalszego zgłębiania pod kątem praktycznego wykorzystania strategii. W celu dalszej eksploracji tematu mogą zostać przeprowadzone badania bezpośrednie, które zweryfikują teorię z praktyką. W badaniach należałoby prześledzić proces rozszerzenia marki w praktyce, rozpoczynając od fazy generacji pomysłów, aż do metod ewaluacji.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • »

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi