Przeglądaj wg Autor "Rutyna, Sabina"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza czynników motywujących pracowników pokolenia „Y” na terenie miasta Tarnowa w oparciu o badania własne(2012-09-27 18:43:14) Rutyna, Sabina; Honkisz, MałgorzataTemat pracy licencjackiej został wybrany ze względu na pasję autorki związaną z zagadnieniami dotyczącymi motywacji. Chciałaby ona w przyszłości otworzyć własną firmę i wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce, zarządzając i kierując zespołem ludzkim. Młode pokolenie zaczyna dominować na rynku pracy. Autorka pragnie poznać i w szczególności zrozumieć podejście do życia oraz pracy zawodowej przedstawicieli pokolenia Y. W poniższej pracy poddano weryfikacji następującą hipotezę: Tarnowskich przedstawicieli pokolenia Y cechuje niski poziom satysfakcji z wykonywanej pracy, co wskazuje na to, iż są niewłaściwie motywowani. Przy tworzeniu niniejszej pracy autorka wykorzystała następujące materiały źródłowe: literaturę przedmiotu, strony internetowe, artykuły, akty prawne, dokumenty rządowe, w tym raport Ministerstwa Edukacji Narodowej na temat współcześnie żyjącego, młodego pokolenia Polaków. W części empirycznej prezentowana praca jest efektem własnych badań nt. motywowania pracowników pokolenia Y w wielu firmach, o różnorodnej wielkości, zlokalizowanych na terenie miasta Tarnowa. Sondażem badawczym przeprowadzonym w lipcu 2012 roku objęto 50 osób. Autorka pracy, realizując wybrany temat oparła się również na własnych przemyśleniach, a także doświadczeniu własnych.Pozycja Analiza zachowań konsumentów na rynku internetowym – ocena czynników w procesie podejmowania decyzji zakupów online na podstawie badań własnych(2014-07-30 00:11:46) Rutyna, Sabina; Stach, PrzemysławGłównym celem pracy było kompleksowe spojrzenie na zachowania nabywców w środowisku wirtualnym . Przedmiot zainteresowania dotyczył analizy zachowań, motywacji e-konsumentów oraz próby oceny poziomu czynników wpływających na dokonywanie zakupów internetowych. Ponadto autorka chciała poznać częstotliwość, zwyczaje, preferencje e-konsumentów związane z kupowaniem w sieci. Znajomość i umiejętne wykorzystanie bodźców oddziaływujących na konsumenta pozwala wpływać na jego zachowania oraz odpowiednio je kształtować. Zastosowano metodę badań ilościowych na przypadkowej próbie stu internautów przy pomocy dynamicznego, internetowego kwestionariusza (Computer Asisted Web Interview) udostępnionego w Google Docs. W rezultacie okazało się, że coraz więcej konsumentów zamiast tracić czas i energie na wizyty w tradycyjnych sklepach, wybiera zakupy w sieci oraz wykazuje silną intencje do takich zachowań w przyszłości. Sprzyja temu znaczne rozszerzenie asortymentu oferowanego online. Oprócz odzieży/obuwia, które dominowały w odpowiedziach respondentów obecnie można kupić w Internecie praktycznie wszystkie artykuły. Działania respondentów przejawiają się w dążeniu do zakupów tanich i dobrych jakościowo. Ulubioną formą promocji e-konsumentów okazała się darmowa przesyłka. Najważniejszym sposobem uzyskiwania informacji o istnieniu danego e-sklepu są wyszukiwarki internetowe. Znaczny odsetek korzysta z możliwości porównywania asortymentu w sieci. Również udoskonalane są formy płatności elektronicznych, oferowane dogodne opcje dostawy zamówionych towarów. Hipotezy badawcze zostały zweryfikowane przy pomocy testów statystycznych w programie Statistica.