Przeglądaj wg Autor "Rydz, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Stres, a wypalenie zawodowe w pracy specjalistów do spraw sprzedaży w branży motoryzacyjnej(2014-07-29 13:43:43) Rydz, Anna; Brachowicz, MartaTeoretyczne podstawy stresu mają swoją bogatą historię, stąd jako kryterium porządkujące przyjęto koncepcje stresu. Stres jest niespecyficzną reakcją organizmu na stawiane mu wymagania i pojawiające się zagrożenia. W sytuacji stresu czujemy się wystawieni na działania zewnętrznych obciążeń. Czynnikiem kluczowym natomiast dla rozwoju wypalenia zawodowego jest doświadczenie niepowodzeń w zmaganiu się ze stresem i powstanie przekonania o niemożności radzenia sobie z trudnościami, a także konfliktami, frustracjami, czy uciążliwościami w życiu zawodowym. W poniższej pracy podjęto próbę sprawdzenia prawdziwości hipotezy, dotyczącej kwestii czy specjaliści do spraw sprzedaży w branży motoryzacyjnej doświadczają stresu i wypalenia zawodowego. W tym celu posłużyły także pytania szczegółowe dotyczące kwestii, czy staż pracy różnicuje osoby pod względem występowania stresu, jakie objawy stresu i wypalenia przejawiają pracownicy oraz jak radzą sobie ze stresem. Badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 30 osób. Jako metoda badawcza zastosowana została ankieta. W badaniu wzięli udział respondenci obu płci, aktywni zawodowo w branży motoryzacyjnej. Ankietowani pracują w hurtowniach motoryzacyjnych w Krakowie (Inter Cars S.A. oraz Fota S.A.) i w Bochni (Firma Handlowa Auto S.C.). Przeprowadzone badania potwierdziły zasadność hipotezy głównej. Niewątpliwie pracownicy działów sprzedaży w branży motoryzacyjnej doświadczają stresu i wypalenia zawodowego.