Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Rzepka Katarzyna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Budowanie zaangażowania pracowników w projakościowym zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie Drukarni "ABEDIK" S.A. z Poznania
    (2006) Rzepka Katarzyna; Pocztowski, Aleksy
    Gospodarka rynkowa, a w niej istnienie wielu konkurencyjnych podmiotów, wymusza na organizacjach podejmowanie działań umożliwiających im skuteczne konkurowanie na rynkach ich działalności. Istotne jest zatem dla organizacji podejmowanie starań zmierzających do doskonałości i wprowadzania zmian na rzecz jakości. Zmiana i rozwój organizacji zależy jednak od tworzących ją ludzi. To właśnie pojedynczy człowiek w organizacji jest punktem wyjścia do poprawy jakości. Nie można mówić o procesie kształtowania jakości bez włączenia ludzi i zagwarantowania im jakościowo odpowiednich warunków pracy. Ważnym jest jednak, aby pamiętać, że poprawa jakości w firmie nie odnosi się tylko do działań techniczno- organizacyjnych, ale przede wszystkim do postaw samych pracowników. Dużego znaczenia nabiera zatem zaangażowanie pracowników. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa zarządzanie zasobami ludzkimi, które za pomocą odpowiednich narzędzi może stwarzać dogodne warunki do wzrostu zaangażowania pracowników, a tym samym do wzrostu jakości w firmie. Celem niniejszej pracy jest określenie czynników wpływających na zaangażowanie pracowników oraz zbadanie zależności pomiędzy działaniami podejmowanymi w ramach zarządzania zasobami ludzkimi ukierunkowanego na realizację polityki jakości firmy a poziomem zaangażowania pracowników w firmie. Przedstawiono zagadnienie jakości, jej sens i rolę w działalności firmy, sposoby i podmioty kształtujące jakość w firmie oraz cechy projakościowego zarządzania zasobami ludzkimi. Podjęto próbę określenia definicji zaangażowania oraz przedstawienia jego istoty i znaczenia zarówno dla firmy jak i samych pracowników. Przedstawiono analizę wymiarów zaangażowania, charakterystykę czynników wpływających na zaangażowanie oraz omówiono sposoby budowania zaangażowania w ramach zarządzania zasobami ludzkimi. Dokonano charakterystyki poziomu i czynników zaangażowania na przykładzie analizowanej firmy. Badaniu poddany został wpływ działań zarządzania zasobami ludzkimi na poziom zaangażowania pracowników. Analiza zebranych materiałów oraz danych umożliwiły zaproponowanie badanej firmie usprawnienie działań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które mają wpływ na kształtowanie poziomu zaangażowania pracowników.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi