Przeglądaj wg Autor "Samborska, Katarzyna"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Rola komunikacji interpersonalnej w budowaniu pozytywnych relacji w kontaktach recepcjonistka – pacjent na przykładzie poradni lekarza rodzinnego w powiecie gorlickim(2012-07-19 10:01:42) Samborska, Katarzyna; Głuc, KrzysztofPrzedmiotem badań uczyniono komunikację interpersonalną w kontaktach recepcjonistki z pacjentem. Poniższa praca to próba odpowiedzi na następujące pytanie: Jaka jest rola komunikacji interpersonalnej w budowaniu pozytywnych relacji pomiędzy recepcjonistką a pacjentem? Badanie właściwe zostało przeprowadzone w 6 Poradniach powiatu gorlickiego w kwietniu i maju 2012 roku. Jako metodę badań zastosowano: sondaż diagnostyczny, jako technikę: kwestionariusz ankiety. Analizowano próbę składającą się z 30 ankiet, wypełnionych przez 30 recepcjonistek. Z badań wynika, że umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej są niezbędne w budowaniu pozytywnych relacji pomiędzy recepcjonistką a pacjentem. Badania potwierdziły hipotezę ogólną. Badana populacja w większości posiada podstawową wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej, jednak wiedza ta wymaga dalszego szkolenia w tej kwestii. Są wśród badanych kobiety, które przyznały, że z wyjątkowo „trudnym pacjentem” mają problem z komunikacją. Analiza badań, którą przeprowadzono dowodzi, że badania na powyższy temat powinny być prowadzone na szerszą skalę, a wnioski powinny pomóc w podniesieniu jakości komunikacji interpersonalnej na terenie placówek, w których odbyły się badania. Ponadto, wyniki powyższych badań mogą być wykorzystane w stworzeniu programu edukacyjnego.