Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Samoder, Ewa"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Skuteczność komunikacji w przedsiębiorstwach na przykładzie firmy Ekspert s.c. K. Janczewska, A. Maciak
    (2019-11-27) Samoder, Ewa; Choroszczak, Jerzy
    Komunikacja w działalności przedsiębiorstwa, a w szczególności jej skuteczność jest niezwykle istotnym procesem, warunkującym sprawność jego funkcjonowania. Skuteczność w prakseologicznym ujęciu rozumiana jako stopień zbliżenia się do zamierzonego celu oznacza w przypadku komunikacji w przedsiębiorstwie stopień realizacji celów komunikacyjnych skierowanych na działania komunikacyjne pracowników i menedżerów ich potrzeby komunikacyjne oraz satysfakcję z procesu porozumiewania się. Problematyka badawcza i cel główny niniejszej pracy wyznaczony jest na wyjaśnienie zjawiska związanego ze skutecznością komunikacji w firmie Ekspert s.c. K. Janczewska, A. Maciak z wykorzystaniem badań empirycznych i analizy danych ilościowych i jakościowych. Na podstawie problemów badawczych została postawiona hipoteza główna: „Skuteczność komunikacji jest uzależniona od działań komunikacyjnych pracowników”. Analiza wyników przeprowadzonych badań przyjętą metodą ankietową i za pomocą wywiadu indywidualnego pozwoliło na ukazanie w wielopłaszczyznowym ujęciu aspekt skutecznego procesu komunikacji. Potwierdzenie stawianych hipotez badawczych pozwoliło na stwierdzenie, iż to pracownicy stanowią podstawę budowania systemu komunikacji w badanym przedsiębiorstwie oraz tworzą fundament spójności pomiędzy komunikacją wewnętrzną a komunikacją zewnętrzną firmy.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Wpływ kultury organizacyjnej na konkurencyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw w powiecie nowosądeckim
    (2014-07-23 13:42:41) Samoder, Ewa; Choroszczak, Jerzy
    Polskie przedsiębiorstwa sektora małych i średnich przedsiębiorstw szukając źródeł i sposobów wzrostu efektywności oraz przyspieszenia rozwoju, inwestują w kulturę organizacyjną, która zajmuje niekwestionowane miejsce wśród kluczowych aspektów zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami. Cel pracy i zawarte w niej badania są próbą określenia wzajemnego wpływu elementów kultury organizacyjnej i cech przedsiębiorstwa warunkujące jego strategię konkurencyjną. Wykonano analizy i oceny wpływu kultury organizacyjnej na konkurencyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw w powiecie nowosądeckim w oparciu o badania własne przeprowadzone za pomocą kwestionariusza ankietowego. Na podstawie wyników stwierdzono, że zarządzanie projakościowe i satysfakcja klienta są bezpośrednimi katalizatorami konkurencyjności w sektorze MSP. Kluczowe elementy zależności między kulturą organizacyjną a konkurencyjnością to możliwość pełnego wykorzystywania potencjału indywidualnego pracowników, styl przywództwa oraz klimat organizacyjny wpływające razem na pozytywny odbiór oraz na sprawność działania przedsiębiorstw. Kultura organizacyjna wpływa przez zarządzanie na efektywne konkurowanie przedsiębiorstw w obecnym otoczeniu, szczególnie wobec dużych przedsiębiorstw.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi