Przeglądaj wg Autor "Sikora Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Polityka inwestycyjna jako element strategii rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Huty Szkła Gospodarczego "Wrześniak Glassworks"(2006) Sikora Anna; Misiołek, KrzysztofCelem niniejszej pracy jest ustalenie wpływu i znaczenia stosowania odpowiedniej polityki inwestowania, w szczególności rzeczowego, na rozwój podmiotu gospodarczego na przykładzie Huty Szkła Gospodarczego. Cel ten osiąga autorka poprzez zastosowanie takich metod badawczych, jak: ocena firmy przy pomocy list kontrolnych, analizy wielkości i wartości oraz kierunków sprzedaży, ocena poziomu realizowanych inwestycji rzeczowych realizowanych poprzez badany podmiot. W pracy przedstawiono pojęcia i znaczenie zagadnień inwestowania rzeczowego oraz omówiono przesłanki i determinanty inwestowania ze źródłami finansowania inwestycji. Przedstawiono charakterystykę branży oraz badanej firmy oraz zaprezentowano diagnozę i prognozę rozwoju przedsiębiorstwa.Pozycja Proces internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa na przykładzie firmy "ASbud" Sp. z o.o. w Katowicach(2007) Sikora Anna; Wiktor, JanPrzystąpienie Polski do Unii Europejskiej w roku 2004 przyczyniło się do likwidacji wielu barier, powstania nowych rynków pracy, przyśpieszenia rozwoju gospodarczego, oraz zmiany geografii gospodarczej Europy. Otwarcie granic większości państw członkowskich doprowadziło także do swobodniejszego przepływu osób, kapitału, towarów i usług. W obliczu tak sprzyjających warunków wiele spośród przedsiębiorstw krajowych zyskało szansę na ekspansję oraz rozwój firmy na rynkach zagranicznych. Przedmiotem niniejszej pracy jest proces internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa. Analiza i ocena obecności podmiotów gospodarczych na rynkach międzynarodowych została przedstawiona na przykładzie firmy handlowo – usługowej ASbud Sp. z o.o. w Katowicach. W pracy zaprezentowano informacje związane z procesem internacjonalizacji oraz omówiono strategie wejścia, jak i strategie obecności firmy na arenie międzynarodowej. Przedstawiono podstawowe elementy każdego z instrumentów marketingu-mix, a także uwzględniono problematykę produktu, ceny, dystrybucji, oraz promocji w ujęciu międzynarodowym. Opisano proces internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa na przykładzie firmy ASbud Sp. z o.o. w Katowicach. Prezentacja firmy obejmuje zarówno zarys historyczny, jak i strategię działania przedsiębiorstwa na rynku polskim. W ramach tej taktyki uwzględnione zostały poszczególne narzędzia marketingu-mix, oraz usługi oferowane przez firmę.