Przeglądaj wg Autor "Skalniak, Iwona"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Przyczyny i skutki oporu wobec zmian organizacyjnych na przykładzie działań restrukturyzacyjnych w przedsiębiorstwie usługowego-handlowym Rab Trans Sp. z o.o.(2012-05-30 22:06:07) Skalniak, Iwona; Choroszczak, JerzyTematem niniejszej pracy jest analiza zagadnień restrukturyzacyjnych w przedsiębiorstwie usługowo-handlowym oraz wiążących się z tym procesem kwestii zarządzania zmianą organizacyjną ze szczególnym uwzględnieniem aspektu ludzkiego w konsekwencji tych działań. Głównym celem podjętym w pracy była analiza przyczyn i skutków oporu wobec zmian restrukturyzacyjnych w wybranym przedsiębiorstwie. Dla potrzeb tego opracowania przeprowadzono badania organizacyjne społeczne, polegające między innymi na analizie porównawczej dokumentów wewnętrznych spółki Rab Trans, dzięki czemu można było określić poziom dynamiki zmian bilansowych. Przeprowadzono również niekategoryzowany wywiad z Prezesem Zarządu spółki, a na zakończenie badań przeprowadzono anonimową ankietę wśród pracowników spółki. Wynikiem tych działań było pozyskanie opinii od pracowników, mających styczność z przeprowadzanymi zmianami w ich przedsiębiorstwie, a docelowo dane te posłużyły do weryfikacji postawionych hipotez badawczych. Opracowanie zakończone jest podsumowaniem, w którym podjęta została ocena zastosowanych zmian w spółce Rab Trans, porównując te działania ze sposobami proponowanymi przez badaczy, a dokładnie opisane w części teoretycznej tego opracowania. W części tej, dokonano również ostatecznej analizy i przedstawiono wnioski końcowe z przeprowadzonych badań. Efektem wszystkich badań przeprowadzonych w niniejszej pracy, było jednoznaczne potwierdzenie, że przemiany organizacyjne są wszechstronne i wszechobecne, jednak przedsiębiorstwo, które decyduje się na podjęcie takich działań, musi brać pod uwagę, że każda zmiana dotycząca działalności człowieka w danej organizacji, powinna być z nim wcześniej konsultowana lub też wyjaśniana, aż do chwili całkowitego zrozumiana przez wszystkich jej uczestników. W przeciwnym razie, działania firmy mogą nie tylko nie przynieść zamierzonych efektów, ale w niektórych przypadkach, doprowadzić nawet do wstrzymania działalności przedsiębiorstwa. Dlatego też najbardziej trafnym określeniem, dotyczącym sposobu radzenia sobie z oporem przed zmianami, jest zdanie zamieszczone przez Liz Clarke w jednej ze swoich prac, a mianowicie - „Komunikowanie, aż do bólu”.Pozycja System dystrybucji w funkcjonowaniu firmy usługowej na przykładzie spółki PAF Operator Pocztowy(2009-12-01 21:08:09) Skalniak, Iwona; Gwiżdż, AndrzejCelem pracy jest próba identyfikacji systemu dystrybucji w firmie PAF Operator Pocztowy. W strukturze pracy można wyróżnić dwie części. Pierwsza z nich, rozdziały I i II, to część teoretyczna oparta o analizę literatury przedmiotu. Druga zaś, rozdział III to część empiryczna, opisująca system dystrybucji w badanym przedsiębiorstwie PAF Operator Pocztowy. Całość pracy kończy podsumowanie w którym znajdują się wnioski z badań przeprowadzonych w spółce PAF Operator Pocztowy. Znajduje się tam krótki opis systemu dystrybucji tej firmy oraz porównanie z modelowymi procesami dystrybucji, które zostały omówione w pierwszych dwóch rozdziałach teoretycznych. W trakcie przeprowadzonych badań stwierdzono interesującą rozbieżność opinii. Otóż przed badaniem, prowadzono luźne rozmowy z kierownikami oddziałów, w wyniku których pojawiła się hipoteza, że pracownicy są zainteresowani zmianami w systemie dystrybucji. Jednak po przeprowadzeniu badania ankietowego okazało się, że zainteresowanie tymi zmianami jest, ale w kadrze kierowniczej. Pracownicy wykonawczy dosyć sceptycznie podeszli do tego tematu, wykazując zainteresowanie zmianami zaledwie w kilkunastu procentach. Sytuacja taka mogła wyniknąć z tego, że kadra kierownicza, mająca częste kontakty z zarządem, nie konsultuje problemów firmy z pracownikami niższych szczebli. Nie jest to sytuacja pozytywna, ponieważ pracownicy wykonawczy bardzo często mają dużo informacji z terenu, których nie mogą nigdzie spożytkować. Pozostaje jedynie czekać, aż kierownictwo w końcu nawiąże relacje partnerskie z pracownikami wykonawczymi. Przyczyni się to do usprawnienia funkcjonowania spółki.