Przeglądaj wg Autor "Skrzypiec, Sylwia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Zarządzanie jakością w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych(2013-07-17 16:19:19) Skrzypiec, Sylwia; Gancarczyk, MartaCelem pracy jest przedstawienie istoty i metod zarządzania jakością oraz ocena wpływu wdrożenia systemu zarządzania jakością na zadowolenie klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i na jego wizerunek jako instytucji służby publicznej, na przykładzie Inspektoratu ZUS w Limanowej. Metodami badawczymi były metoda SERVQUAL oraz analiza danych. Źródła danych miały charakter wtórny oraz pierwotny. Wynik uzyskany metodą SERVQUAL dla badanego urzędu w Limanowej świadczy o wysokim standardzie oraz dobrej jakości proponowanych usług i jest bliski jakości kompleksowej. Z uwagi na to, że przed wdrożeniem systemu zarządzania jakością w Zakładzie nie zostały przeprowadzone badania w zakresie oczekiwań klientów co do usługi, nie można jednoznacznie stwierdzić, że uzyskany wynik potwierdza wzrost satysfakcji klientów ZUS. Można jednak powiedzieć, że uzyskana w trakcie badań ocena poszczególnych aspektów kontaktu osobistego po wdrożeniu systemu jakości wzrosła, a więc standard i jakość realizowanych przez ZUS usług zwiększył się, co z kolei świadczy o wzroście poziomu satysfakcji klientów Zakładu.