Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Socha, Agata"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Obraz siebie u osób doświadczających trudności w nauce
    (2012-06-28 11:40:39) Socha, Agata; Tucholska, Stanisława
    Celem niniejszej pracy było ujęcie powiązań pomiędzy obrazem siebie, a niepowodzeniami szkolnymi u adolescentów. Badaniem objęto 159 uczniów szkół gimnazjalnych, spośród których wyłoniono dwie grupy różniące się poziomem osiągnięć szkolnych. Grupę eksperymentalną stanowiła młodzież doznająca niepowodzeń szkolnych (N = 45), natomiast do grupy kontrolnej należeli uczniowie odnoszący sukcesy edukacyjne (N = 47). Postawione hipotezy testowano z wykorzystaniem Kwestionariusza TSCS – Fitts`a oraz Arkusza Personalnego własnej konstrukcji. Na podstawie uzyskanych wyników wykazano, że występują statystycznie istotne różnice w zakresie obrazu siebie osób doznających niepowodzeń szkolnych w porównaniu do ich rówieśników odnoszących sukcesy edukacyjne. Silny związek wystąpił między zewnętrznymi i wewnętrznymi wymiarami obrazu siebie, a także skalami klinicznymi z wyjątkiem PSY i PI. Jedynie różnice wyników w skalach wymiaru zmienności nie uzyskały poziomu istotności statystycznej. Uogólniając rezultaty badań można powiedzieć, że młodzież doświadczająca niepowodzeń szkolnych mniej pozytywnie ocenia siebie niż ich rówieśnicy mający sukcesy edukacyjne. Uzyskane wyniki potwierdziły przyjęte hipotezy i wskazały na istnienie powiązań między obrazem siebie, a doznawanymi przez młodzież niepowodzeniami szkolnymi.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi