Przeglądaj wg Autor "Sowa, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Gender marketing jako koncepcja komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z rynkiem(2013-03-25 09:14:33) Sowa, Monika; Chlipała, PawełNiniejsza praca koncentruje się na roli płci w reklamie oraz ukazuje w jakim stopniu czynnik ten różnicuje postawy i opinie konsumentów. W tym celu przeprowadzono badania wtórne i pierwotne. Pierwsze badanie zostało przeprowadzone w oparciu o wtórne źródła informacji. Obejmowało ono przekazy emitowane na dwóch stacjach telewizyjnych – TVP2 i TVN. Dzięki zastosowaniu kwestionariusza analizy reklam, zostały zbadane sposoby prezentacji kobiety i mężczyzny w spotach, ich charakterystyczne cechy oraz otoczenie, w jakim się znajdują. Wyniki pokazały, że postacie obu płci pokazywane są w odmienny sposób, nie zawsze zgodny z powszechnie panującymi stereotypami. Badania empiryczne zostały przeprowadzone za pomocą kwestionariusza ankiety. Odbyły się na celowo wybranej grupie, którą tworzyli studenci Politologii. Próba liczyła 100 osób, z czego połowę stanowiły kobiety, a połowę mężczyźni. Badania miały miejsce w Wyższej Szkole Biznesu National-Louis-University w Nowym Sączu w auli wykładowej. W świetle badań stwierdzono, że płeć w dużym stopniu różnicuje postawy i opinie respondentów. Okazało się, że mężczyźni lepiej zapamiętują reklamy z kobietami, a kobiety z mężczyznami. Ponadto zdaniem panów stereotypowe ukazywanie płci w reklamie zmniejsza się, zaś według pań jest odwrotnie. Z badań również wynika, że według respondentów, kobiety powinny reklamować inne typy produktów i usług niż mężczyźni.Pozycja Motyw dziecka w reklamie na przykładzie analizy przekazów telewizyjnych(2011-01-24 22:06:00) Sowa, Monika; Chlipała, PawełPrzedmiotem pracy jest wykorzystanie motywu dziecka w reklamie telewizyjnej. Dziecko oddziałuje na emocje i jest postacią, na którą szczególnie zwraca się uwagę, dlatego coraz częściej motyw dziecka wykorzystywany jest do reklamowania wszelkiego rodzaju produktów i usług. W pracy podjęto zatem próbę określenia sposobu postrzegania dziecka w przekazach telewizyjnych przez ich odbiorców. W tym celu przeprowadzono badania empiryczne za pomocą kwestionariusza ankiety, które odbyły się na celowo wybranej grupie osób, będących członkami chóru parafialnego. Próba liczyła 50 osób, a badanie odbyło się w domu parafialnym w miejscowości Marcinkowice. W świetle tych badań stwierdzono, że reklamy, w których główną postacią przekazu są dzieci wzbudzają wśród większości osób pozytywne emocje. Ponadto reklamy, w których wykorzystano motyw dziecka przyciągają większą uwagę odbiorców niż reklamy, w których dziecko nie bierze udziału. Z badań wynika również, że według respondentów dzieci nie powinny reklamować pewnych typów produktów i usług. Uzyskane wyniki dowiodły, że motyw dziecka wykorzystany w reklamie wpływa na emocje i zachowania odbiorców oraz przyciąga większą uwagę widzów niż inne postacie biorące udział w przekazach telewizyjnych.