Przeglądaj wg Autor "Szarota, Sylwia"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Optymalna forma opodatkowania dla małego przedsiębiorstwa na przykładzie firmy BIO-FIT Odnowa Biologiczna(2015-04-20 12:10:11) Szarota, Sylwia; Patena, WiktorKiedy przedsiębiorca podejmuje istotne decyzje związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, powinien robić to w sposób przemyślany, i mieć na uwadze konsekwencje jakie te decyzje mogą przynieść dla firmy. Błędy popełnione na początku istnienia firmy, mogą być dotkliwie odczuwalne w trakcie jej prowadzenia. Dlatego tak ważna jest odpowiednia decyzja, która dotyczy formy opodatkowania przedsiębiorstwa. Niniejsza praca definiuje i analizuje poszczególne formy opodatkowania przedsiębiorstwa prowadzonego na niewielką skalę oraz prezentuje ich zastosowanie na przykładzie firmy BIO-FIT Odnowa Biologiczna. Celem pracy jest dostarczenie przydatnych informacji, które pomogą w podjęciu decyzji o wyborze właściwej formy opodatkowania nowym i obecnym przedsiębiorcom. Autor dokonuje analizy i ułatwia zrozumienie zagadnień z zakresu zobowiązań podatkowych i ewidencyjnych, dla poszczególnych form opodatkowania zgodnie z obowiązującym prawem. Rozdziały pierwszy i drugi stanowią bazę teoretyczną dalszych rozważań. W rozdziałach zostały przedstawione definicje przedsiębiorstwa oraz liczne klasyfikacje dotyczące form prawnych przedsiębiorstw. Ujęte zostały obowiązki rejestracyjne firmy oraz terminy ich wykonania. Poszczególne formy opodatkowania zostały przedstawione w sposób zrozumiały i wyczerpujący, oraz uwzględniona została problematyka wad i zalet dopuszczalnych form opodatkowania. W rozdziale trzecim przedstawiono proces kształtowania się wysokości podatków w poszczególnych formach opodatkowania, oraz usystematyzowano wiedzę przedsiębiorcy. Autor stara się wykazać, że podejmowanie opłacalnych decyzji podatkowych to ważny etap w całym procesie tworzenia nowego i stabilizacji istniejącego przedsiębiorstwa.Pozycja Sądecki Park Etnograficzny jako produkt turystyczny(2011-09-27 11:11:56) Szarota, Sylwia; Wołowiec, TomaszPierwszym zagadnieniem niniejszej pracy jest omówienie produktu turystycznego oraz zasad jego tworzenia. Następnym etapem jest pokazanie czym są muzea na wolnym powietrzu na przykładzie Muzeum Okręgowego w Nowym Sączu, a także udowodnienie na podstawie danych statystycznych i przeprowadzonej ankiety, że Sądecki Park Etnograficzny jest dobrym produktem turystycznym. Pierwszy rozdział poświęcony został przemyśleniom na temat produktu turystycznego, przeanalizowaniu jego definicji, ogólnej charakterystyce, strukturze oraz cyklu życia. W rozdziale drugim znajdują się informacje na temat metodologii i etapów tworzenia produktu turystycznego, jego promocji i dystrybucji. Rozdział trzeci zatytułowany „Muzea na wolnym powietrzu” opisuje, czym są te obiekty i jakie pełnią aktualnie funkcje. Dodatkowo w rozdziale tym zostały wymienione i opisane najważniejsze skanseny w Polsce. Rozdział czwarty jest w całości poświęcony Muzeum Okręgowemu w Nowym Sączu wraz z jego dokładną charakterystyką i podziałem na podległe jednostki. Rozdział piąty jest rozdziałem badawczym, gdzie w zaprezentowano Sądecki Park Etnograficzny jako produkt turystyczny, następnie przedstawione są dane statystyczne z frekwencji odwiedzających w latach 2008 – 2010. Ostatnim elementem tego rozdziału jest przedstawienie ankiety oraz opracowanie jej wyników w celu pokazania, że Sądecki Park Etnograficzny jest miejscem atrakcyjnym turystycznie i z roku na rok przyciąga duże grono turystów.