Przeglądaj wg Autor "Szewczyk, Cecylia"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Kompetencje osobiste menedżera i ich wpływ na zarządzanie zasobami ludzkimi(2011-12-04 00:48:49) Szewczyk, Cecylia; Tomalska, HalinaPraca analizuje kompetencje zawodowe oraz osobiste menedżerów zatrudnionych w firmie Provident Polska S.A. Treści merytoryczne są ściśle powiązane z częścią badawczą niniejszego opracowania. Badania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem metody ankietowej, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankietowy zawierający pytania otwarte, zamknięte, kontrolne oraz skale. Respondenci to grupa osób pełniących funkcje kierownicze w wyżej wymienionej firmie oraz jej pracownicy szeregowi. Sformułowany problem, cele badawcze oraz hipotezy są uszczegółowieniem tematu głównego pracy. Na podstawie wyników badań stwierdzono, że firma Provident Polska S.A. na wszystkich szczeblach hierarchii pracowników uwzględnia w swych profilach kompetencyjnych również kompetencje osobiste. Menedżerowie tej firmy ujawniają wiele cech i umiejętności z nimi związanych. Równocześnie kompetencje osobiste menedżerów są zauważane i wysoko cenione przez ich podwładnych. Wyniki badań pozwoliły na sformułowanie wielu wniosków dających zarazem odpowiedź na postawione w pracy pytania badawcze.Pozycja Wpływ komunikacji wewnętrznej na realizację celów biznesowych w dużej korporacji X(2014-03-24 22:58:05) Szewczyk, Cecylia; Tomalska, HalinaW pracy przeprowadzono analizę systemu komunikacji wewnętrznej polskiego oddziału międzynarodowej korporacji X. Badania zostały przeprowadzone z wykorzystaniem metody ankietowej, narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety zawierający pytania otwarte, zamknięte, kontrolne oraz skale. Respondenci to grupa osób pełniących funkcje kierownicze w wyżej wymienionej firmie oraz jej pracownicy szeregowi. Sformułowany problem, cele badawcze oraz hipotezy są empirycznym uszczegółowieniem tematu głównego pracy. Analizowana firma stworzyła własny i rozbudowany system komunikacji wewnętrznej, także przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla wewnętrznego public relations. Mimo, że system opracowany został w sposób profesjonalny, badania wykazały, że nie funkcjonuje on efektywnie. Świadczą o tym takie ujawnione w toku badań fakty, jak m.in.: niewielka wiedza pracowników w zakresie celów strategicznych firmy oraz jej najbliższych planów, czego skutkiem jest istnienie nieformalnego obiegu informacji, co potwierdzają wnioski badawcze. Wykazały one, że bariery komunikacyjne powstają na szczeblu najwyższego kierownictwa, które przekazuje istotne komunikaty z opóźnieniem oraz – co potwierdzają opinie pracowników - są ogólnikowe i niepełne. W sposób bardziej pozytywny respondenci oceniają komunikację na linii kierownictwo średniego szczebla – pracownicy. Wyniki badań aproksymująco zbliżyły do odpowiedzi na pytanie: czy komunikacja wewnętrzna w korporacji X pozwala realizować jej cele biznesowe? Szczegółowa weryfikacja postawionych hipotez pozwoliła na sformułowanie wielu wniosków dających zarazem odpowiedź na postawione w pracy pytania badawcze.