Przeglądaj wg Autor "Szmigiel, Marcin"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Profesjonalizacja kampanii wyborczych w Polsce na przykładzie kampanii prezydenckich Aleksandra Kwaśniewskiego(2019-11-27) Szmigiel, Marcin; Reśko, DariuszCelem pracy jest przedstawienie procesu profesjonalizacji kampanii wyborczych w Polsce na przykładzie kampanii prezydenckich Aleksandra Kwaśniewskiego.W pierwszym rozdziale zaprezentowano podstawowe zagadnienia związane z marketingiem politycznym, rozdział drugi poświęcono teorii kampanii prezydenckich w ujęciu marketingowym, natomiast w dwóch kolejnych rozdziałach opisano kampanie prezydenckie Aleksandra Kwaśniewskiego w 1995 i 2000 roku. Z analizy przebiegu jego kampanii 1995 roku, jak i porównania jej z kampanią odbywającą się 5 lat wcześniej wynika, że Kwaśniewski był niewątpliwie nowatorem w zakresie wykorzystanych instrumentów marketingu politycznego. Przykładem może tu być wykorzystanie piosenki wyborczej, autobusu wyborczego, kreacji wizerunku, czy też zastosowanie socjotechniki podczas debaty wyborczej. Kampania o reelekcję pokazała już w pełni profesjonalne podejście, przejawiające się zarówno w kreacji wizerunku, doborze instrumentów marketingowych, wykorzystaniu możliwości reklamy telewizyjnej oraz Internetu jako nowego nośnika przekazu, jak i reakcji na kampanię negatywną.