Przeglądaj wg Autor "Turlai, Darya"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Psycholingwistyczne aspekty wywierania wpływu na ludzi w socjalnej reklamie zewnętrznej(2013-07-31 11:19:27) Turlai, Darya; Tomalska, HalinaGłównym celem danej pracy było zbadanie wpływu, który wywierają środki lingwistyczne na efektywność socjalnej reklamy zewnętrznej. W pracy przedstawiono teoretyczne podłoże danej kwestii oraz wyniki badań, dotyczących wpływu narzędzi językowych w reklamie społecznej na zachowania polskich odbiorców. Podstawą przeprowadzonych badań stały się wypełnione drogą internetową kwestionariusze ankiet, których głównym celem była pomoc w weryfikacji trzech postawionych hipotez badawczych. Analiza wyników pokazała, iż intensywność odczuwanych emocji, wywołanych przekazem reklamowym, w pewnym stopniu wpływa na zapamiętywalność treści reklamowej, a wykorzystywane aktualnie narzędzia werbalne nie zawsze wpływają na zmianę zachowania odbiorców.Pozycja Wykorzystanie kampanii reklamowej w efektywnym promowaniu firmy "Art-Invest plus"(2011-02-25 15:13:10) Turlai, Darya; Rutkowski, MarekThe purpose of this study was to analyse principles and the process of an advertising campaign creation. For the achieving of this aim the identification and the operation review of the “Art-Invest plus” activity were condacted. “Art-Invest plus” is a small company, wich is dealing with the pawnbroker’s business in Witebsk (Belarus). Both qualitative and quantitive research methodology was applied in this study. The qualitative research data consisted of interwiews with the directors and managers of the “Art -Invest plus” company. The quantitive research data was gathered from the interim reports and accounts of this firm. The results of the survey were that the advertising campaign during a period of company inception became a significant help for “Art-Invest plus” development and growth. It was indicated that after pawnshop promotion campaign had performed the next quarter firm income increased by 87, 33 percent. The principal conclusion was that despite the certain imperfections that have been found in the process of campaign planning and implementation, it could be affirmed that “Art-Invest plus” advertising campaign was successful in achieving firm’s financial and communication goals.