Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Wiktor, Tomasz"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Kierunki rozwoju handlu detalicznego w Polsce na tle Unii Europejskiej
    (2013-06-05 17:34:19) Wiktor, Tomasz; Honkisz, Małgorzata
    Celem niniejszej pracy jest ukazanie jak rozwijał się handel detaliczny w Polsce na tle ewolucji tej sfery działalności gospodarczej w Unii Europejskiej. Praca oparta została głównie o literaturę fachową z zakresu rozwoju kierunków handlu detalicznego w Polsce i Unii Europejskiej. Jako źródło pomocnicze wykorzystane zostały informacje zawarte na stronach internetowych. Na początku pracy zostało wyjaśnione pojęcie handlu, istota i cele dystrybucji, formy sprzedaży oraz kierunki rozwoju handlu detalicznego. W następnym rozdziale zostały opisane formy i kierunki zmian w handlu detalicznym w Unii Europejskiej i czynniki wpływające na jego rozwój. Ostatni rozdział poświęcony został rozwojowi handlu detalicznego w Polsce na tle Unii Europejskiej. Obejmuje on zagadnienia dotyczące rozwoju centrów handlowych, dystrybucji oraz zmian, jakie będą zachodziły w handlu detalicznym w Polsce. Handel detaliczny to motor napędzający gospodarkę finansową świata. Obserwując radykalne zmiany w strukturze handlu detalicznego możemy śmiało powiedzieć, że zmienił on również wizerunek naszego kraju. Przede wszystkim zmiany te w dużej mierze związane są z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Polska jako kraj członkowski przejęła i na zasadzie wymiany przekazała pewne elementy, które odniosły obopólne korzyści dla krajów. Handel z krajami członkowskimi to już nie eksport i import, ale dostawy wewnątrzwspólnotowe. Zmianie uległo nie tylko nazewnictwo, ale procedury dotyczące liberalizacji barier celnych. Olbrzymie znaczenie w dynamice handlu odniosły w szybkim tempie rozwijające się sieci handlowe sklepów. Te, które stawały się dominujące w kraju wciąż wchodzą na rynki krajów wspólnoty europejskiej. Dynamika ich rozwoju zależała i zależy od wielu nowatorskich strategii, aby zaistnieć musiały być konkurencyjne.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi