Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Witek, Kamil"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Identyfikacja wizerunku marki luksusowej
    (2013-07-14 22:51:54) Witek, Kamil; Rutkowski, Marek
    Niniejsza praca poświęcona jest próbie identyfikacji wizerunku marek luksusowych na podstawie dwóch marek wybranych przez autora, tj. Mercedes - Benz i BMW oraz postaw, jakie wykazują konsumenci na rynku samochodów luksusowych, a także próba potwierdzenia tezy, iż wyżej wymienione marki wybierane są przez osoby, które utożsamiają się z postrzeganiem tychże marek na rynku. W tym celu, w maju 2013 r. przeprowadzone zostało badanie mające formę pisemnej ankiety składającej się z trzydziestu pytań zarówno otwartych jak i zamkniętych. Grupę respondentów stanowiło stu dwudziestu właścicieli samochodów z segmentu aut luksusowych, zamieszkujących różne regiony Polski. Zostali oni poproszeni o anonimowe wypełnienie ankiet. Aby móc wyciągnąć wnioski, dokonano analizy udzielonych przez ankietowanych odpowiedzi, pod względem częstotliwości ich występowania. W wyniku przeprowadzonych badań można stwierdzić, że istnieje korelacja pomiędzy wizerunkiem samochodu a sposobem bycia konsumentów, samochody marki Mercedes – Benz częściej wybierane są przez osoby rozważne i starsze, natomiast BMW przyciąga młodych lubiących prędkość konsumentów.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Zachowania zakupowe na rynku samochodów luksusowych
    (2011-07-10 15:53:54) Witek, Kamil; Stach, Przemysław
    Tematem przewodnim pracy jest potwierdzenie teorii Thorstein Veblena oraz badanie empiryczne dotyczące zrozumienia dokonywanych wyborów zakupowych na rynku samochodów luksusowych. Praca koncentruje się na sektorze samochodów luksusowych, a dokładniej na właścicielach tych samochodów. Autor chciał dowiedzieć się, czym dokładnie kierują się konsumenci samochodów luksusowych przy ich wyborze i czy teoria Thorstein Veblena posiada powiązania z towarami luksusowymi w dzisiejszych czasach. Zaprojektowane badanie skierowane było do właścicieli samochodów luksusowych na terenie Polski. Przeprowadzony został kwestionariusz ankietowy w miesiącach maju i czerwcu 2011 roku. Pierwszy rozdział dotyczy teorii wyborów konsumenckich oraz wprowadzenia do teorii Veblena. Drugi rozdział omawia zagadnienia marketingu, marketingu-mix i jego narzędzi, natomiast kolejny trzeci rozdział zostanie poświęcony podsumowaniu rynku oraz badaniu jak i wnioskom z niego wynikającym. Wspomniana teoria sugeruje, że jeżeli cena danego dobra wzrośnie lub będzie wyższa to owo dobro będzie bardziej pożądane. Analiza wykazała, że takie cechy, jak bogate wnętrze, szybkość i lepsze właściwości jezdne korelują dodatnio z wizerunkiem ekskluzywnych samochodów luksusowych, podczas gdy inne funkcje (np. wysoka cena, lub wysoki status) nie. Wyniki wykazały, że teoria Veblena nie potwierdza się w całości w dzisiejszych czasach, a dla potencjalnych nabywców cena dobra nie jest najważniejsza przy jego zakupie.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi