Przeglądaj wg Autor "Wolanin, Renata"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Celebrities - narzędzie reklamy na rynku kosmetycznym na przykładzie firmy L'Oreal Paris(2014-08-29 10:26:24) Wolanin, Renata; Lizak, JadwigaPopularnym zjawiskiem, jakie zaobserwować można w ostatnich latach na rynku reklamowym jest wykorzystywanie znanych osób do promowania produktów lub marek. Popularne osoby odgrywają ważną rolę w kształtowaniu postaw wobec marki, które promują, przekazując na nie część popularności. Celem niniejszych badań jest poznanie opinii badanych na temat wykorzystywania wizerunku znanych osób w reklamie. Przedmiotem badań uczyniono kobiety i mężczyzn w różnym wieku i ich opinie na temat tego zjawiska. Badanie miało charakter audytoryjny i zostało przeprowadzone w Galerii Handlowej „Bonarka” w Krakowie. Cel badań został osiągnięty. Badani wyrażają pozytywne, ale ostrożne stanowisko wobec wykorzystywania znanych osób w reklamie. Hipoteza główna została potwierdzona. Badani wyrażają pozytywne, ale ostrożne stanowisko wobec wykorzystywania znanych osób w reklamie, jednakże zapytani o prawdziwość informacji przekazywanych w reklamie, przyjęli już ostrożne stanowisko i prawie wszyscy ankietowani mieli na ten temat negatywne zdanie. Oprócz hipotezy głównej do każdego problemu badawczego zostały sformułowane hipotezy szczegółowe. Każda z hipotez została potwierdzona. Badani odpowiedzieli, że wykorzystywanie znanych osób w reklamie ma na celu przede wszystkim zwiększenie sprzedaży, powinny być zatrudniane osoby atrakcyjne oraz, że ankietowani nie są usatysfakcjonowani z zakupionego towaru reklamowanego przez znaną osobę.