Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Wysowski Lucjan"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Akceleratory kart graficznych - przegląd najważniejszych konstrukcji
    (2006) Wysowski Lucjan; Kawa, Rafał
    W ciągu ostatnich 10 lat gry zyskały sobie stałą rzesze zwolenników oraz trwale wpisały się w egzystencje naszej cywilizacji, co czyni je to ciekawym zagadnieniem socjologicznym. Autor, jako informatyk, chciałby przybliżyć sprzętowe podwaliny każdej z gier, czyli komputerowy akcelerator grafiki. Aby tego dokonać, autor postanowił wybrać kilka z pośród dziesiątek wyprodukowanych dotąd akceleratorów, skupiając się na tych przełomowych i dalece innowacyjnych. Wyboru kart graficznych dokonał wedle własnego uznania, wybierając te, które w jego przekonaniu rozpoczynały, bądź kończyły jakąś erę w historii akceleracji 3D. Część z nich wprowadzała wyższą wydajność, umożliwiając efektywne korzystanie z juz obecnych efektów, natomiast większa część wprowadzała nowe, dotąd nieznane szerokiemu gremium użytkowników, pojęcia, dotyczące nie tylko efektów, ale również idei budowy samej karty – jak choćby wprowadzenie podwójnych jednostek przeliczających operacje na pikselach, czy też nową, szerszą paletę kolorów, umożliwiającą w sposób pełniejszy oddawanie świata realnego w scenie 3D. W pracy starał się autor uchwycić nie tylko techniczny rozwój akceleratorów, ale również wpływ tegoż rozwoju na odpowiadający mu rynek gier komputerowych, a więc głównego (jeśli nie jedynego) odbiorcy mocy obliczeniowej każdego akceleratora grafiki trójwymiarowej.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi