Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Zadorozhnya, Yevgeniya"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza treści przekazu reklamowego samochodów w Polsce i na Ukrainie
    (2009-09-13 17:14:13) Zadorozhnya, Yevgeniya; Chlipała, Paweł
    W pracy zostały poruszone zagadnienia przekazu reklamowego, istota i typologia kultur oraz różnic w przekazie reklamowym samochodów w prasie. W pierwszym rozdziale pracy zawarto informacje o istocie reklamy, jej cechach, klasyfikacjach, funkcjach. We współczesnym świecie reklama odgrywa rożne role: „nauczyciela, dyktatora, prowokatora” – wszystkie one są rozpatrywane i analizowane. Istotnym aspektem tego rozdziału jest również problem zainteresowania i nakłonienia konsumenta do zakupu poprzez wyróżnienie ważnych dla niego wartości, stymulacje mózgu oraz utrwalania produktu w świadomości poprzez wykorzystanie skutecznych technik tworzenia reklamy. Kolejny rozdział poświęcony jest bardzo ciekawemu zagadnieniu determinującemu tworzenie reklam w zglobalizowanym świecie - kulturze. Kultura określa upodobania i zainteresowania człowieka, w jakiejś mierze kieruje naszym myśleniem, jeśli oczywiście człowiek nie dąży do wyższego poznania siebie i otaczającego światu. „Człowiek jest kulturą, kultura jest człowiekiem”. Nieznajomość obyczajów, tradycji i wartości ludzi pochodzących z rożnych miejsc świata może być przyczyną wielkich nieporozumień i problemów podczas tworzenia przekazu reklamowego. Kolejnym czynnikiem poznania kultur przy tworzeniu reklam jest decyzja o przyjęciu strategii adaptacji lub standaryzacji reklamy – decyzja o powielaniu przekazu w niezmienionej wersji lub dostosowania go do danej kultury. Trzeci rozdział, w odróżnieniu od poprzednich, jest rozdziałem empirycznym. Przedstawia on analizę reklam samochodów w prasie ukraińskiej i polskiej. Podstawą analizy są samochody rożnych klas cenowych w czasopismach sprzedawanych na rynku ukraińskim i polskim w roku 2009. Analiza ma charakter bardziej jakościowy niż ilościowy. Jej celem nie jest kompleksowe zestawienie reklam, raczej poszukanie przykładów, na bazie których można poszukać kulturowych podobieństw i różnic w przekazach oraz uwarunkowań konstruowania takich przekazów. Zawarty opis i analiza pokazują na ile i w jaki sposób różnią się reklamy obu krajów. Podjęto też próbę pokazania cech wspólnych, dwóch, nie aż tak odmiennych narodów.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi