Przeglądaj wg Autor "Zdrojewski, Hubert"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Wpływ menedżerów na poziom wyników sprzedażowych w przedsiębiorstwach handlowych(2019-11-14) Zdrojewski, Hubert; Waśkiewicz, JanHandel, jako odrębne zagadnienie działalności gospodarczej, mógł zaistnieć w konkretnych warunkach rozwoju gospodarczego i społecznego. Handel pojawił się wtedy, gdy nastąpiły nadwyżki produkcji. Przedsiębiorstwo handlowe stanowi obecnie kluczowy podmiot we współczesnej gospodarce każdego kraju. Podmiot ten można określić jako miejsce pracy i różnego rodzaju aktywności ludzkiej zatrudnionych w nim osób, lokowania kapitałów i uzyskiwania zwrotu dla inwestorów oraz źródło uzyskiwania dochodów. Przedsiębiorstwa handlowe prowadzą działalność usługową w różnorakich działach gospodarki narodowej i związanych z nimi gałęziach i branżach. Z roku na rok coraz więcej podmiotów prowadzi działalność usługową w wielu dziedzinach. Głównym celem niniejszej pracy było przedstawienie oceny roli menedżerów na poziom wyników sprzedażowych. Autor w swojej pracy przedstawił podstawy teoretyczne funkcjonowania przedsiębiorstw handlowych. Analizie poddano także określenie roli menedżera w przedsiębiorstwie oraz zaprezentowano sprzedaż jako ważny wyznacznik poziomu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych. Wiążącym elementem pracy było badanie dokonane na losowo dobranej próbie 15 osób zatrudnionych na stanowisku menedżera sprzedaży w przedsiębiorstwach handlowych. Byli to: kierownicy działów, dyrektorzy jak również menedżerowie liniowi. Na podstawie wyników tych badań stwierdzono, że wpływ na osiągane wyniki sprzedaży przez menedżerów mają posiadane przez nich specjalistyczne kompetencje takie jak: profesjonalne, oraz konceptualne. Dodatkowo, menedżerowie by osiągać wysokie wyniki sprzedażowe muszą dbać o rozwój swoich kompetencji bazowych i społecznych.