Przeglądaj wg Autor "Zelek, Katarzyna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Kreowanie wizerunku firmy na przykładzie firmy WIŚNIOWSKI(2011-06-26 20:35:43) Zelek, Katarzyna; Wołowiec, TomaszTematem pracy jest kreowanie wizerunku na przykładzie firmy WIŚNIOWSKI. Trzy rozdziały mają charakter teoretyczny, zawierają główne zagadnienia w oparciu o fachową literaturę z zakresu public relations, marketingu i zarządzania. Rozdział I dotyczy roli public relations w kreowaniu wizerunku firmy. Wyjaśniono terminologię dotyczącą public relations a także celów, funkcji i narzędzi tej dziedziny. Rozdział II przedstawia istotę wizerunku firmy. Kolejnymi kwestiami poruszanymi w tej pracy są wewnętrzni i zewnętrzni adresaci wizerunku firmy oraz znaczenie i korzyści wynikające z dobrego image firmy. W tym rozdziale przedstawiona została misja firmy jako cecha wyróżniającą ją wśród innych podmiotów gospodarczych, zostało zdefiniowane pojęcie kultury organizacyjnej. Opisano wdrożenie koncepcji CSR (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) jako narzędzia do osiągnięcia rynkowego sukcesu. Rozdział III dotyczy obszarów działalności public relations wykorzystywanych w budowaniu wizerunku firmy. Przedstawiono sponsoring jako metodę zdobycia uznania społecznego budzącego zaufanie wizerunku firmy do pozyskania sympatii opinii publicznej. Kolejną kwestią jest zarządzanie sytuacją kryzysową jako element kształtowania wizerunku firmy. Wyniki badań opracowane na podstawie własnej analizy danych zawarte zostały w ostatnim IV rozdziale. W tej części pracy została przedstawiona charakterystyka Firmy WIŚNIOWSKI oraz narzędzia public relations wykorzystywane w firmie. Określony został cel i metodologia badań własnych, a następnie metody i techniki badań. Ukazano opinie pracowników na temat wizerunku Firmy WIŚNIOWSKI oraz jej produktów. Badania własne oparte są o kwestionariusz ankiety, które przeprowadzone zostały na terenie Firmy WIŚNIOWSKI. Wydaje mi się, że kształtowanie wizerunku Firmy WIŚNIOWSKI jest rzeczą trudną. Szczególnie, jeśli przedsiębiorstwo działa w warunkach nasilającej się konkurencji i dojrzałego rynku. Niemniej jednak to właśnie wizerunek stanowi najczęściej podstawę do trwałego wyróżnienia się na rynku, tworzenia więzi z coraz bardziej wymagającymi klientami.Pozycja Możliwości wykorzystania energii niekonwencjonalnej w agroturystyce, studium przypadku bacówka "Biały Jeleń"(2009-09-11 09:20:26) Zelek, Katarzyna; Ustupski, JanuszPolska jako kraj członkowski Unii Europejskiej, zobowiązany jest do ograniczenia udziału paliw konwencjonalnych w bilansie energetycznym kraju, na rzecz energii pozyskiwanej z odnawialnych źródeł energii na poziomie 12% w 2010 roku. Fakt ten wymusza więc podejmowanie konkretnych działań zmierzających do zrealizowania naszych zobowiązań wobec Unii Europejskiej pod tym względem. Polska posiada zasoby energii odnawialnej o istotnym potencjale energetycznym. Według licznych analiz zasoby te mogą wynieść 25-30% w odniesieniu do całkowitego bilansu energetycznego Polski. Możliwość wykorzystania tych zasobów jest w różnych rejonach Polski bardzo zróżnicowana. Autorka pracy położyła nacisk na przedstawienie możliwości wykorzystywania niekonwencjonalnych źródeł energii w agroturystyce, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości pozyskiwania i wykorzystywania energii odnawialnej do celów użytkowych i grzewczych przez gospodarstwo agroturystyczne bacówka „Biały Jeleń” na terenie gminy Iwkowa.